עמוד 1 מתוך 1

והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ש' מרץ 23, 2019 7:54 pm
על ידי עושה חדשות
ראיתי בזה ב' נוסחאות, וכמדומני שהמדוייק יותר זה בקמץ. אעפ"כ בכמה מקומות שמעתי קוראים את זה רק בפתח. רק שאין אני בקיא בדקדוק לידע האם יש כאן משמעות שונה, שע"י הקמץ זה נעשה לש' הווה, וא"כ יש בזה חשש לעיכובא. בודאי יחכימוני היודעים.

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ש' מרץ 23, 2019 8:07 pm
על ידי כרמי שלי
ראה בקונ' תורת הקורא ע' 17.

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ש' מרץ 23, 2019 10:09 pm
על ידי קו ירוק
בתנ"ך ברויאר נבעַת בפת"ח,
וגם מצד דקדוק, גם ללא מסורה מסתבר כך.
כך שמי שקורא בקמ"ץ בלבד שוגה.

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' מרץ 28, 2019 10:35 am
על ידי כדכד
נכפל

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' מרץ 28, 2019 10:35 am
על ידי כדכד
מאי בלבד? יש כאלה שקוראים נבעת פעמיים?
לעצם הענין, נבעת בקמץ הוא באמת לשון הווה אלא שכאן יש מקום לומר שאולי המגילה מתארת בל' הווה את שאירע כמו "והמן נֹפֵל על המטה"

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' מרץ 28, 2019 10:36 am
על ידי אוצר החכמה
הבעל קורא בבית הכנסת שהייתי בו בליל פורים קרא פעמים

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' מרץ 28, 2019 2:21 pm
על ידי קו ירוק
גם בישיבת פוניב'ז הקדושה לדורותיה קוראים פעמיים בפני גדולי הדורות למעלה מיובל שנה (ר"צ אייזנשטיין).
אבל ברור שהעיקר הוא נבעת בפת"ח, לפי כל כתבי היד המובחרים של המסורה.

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ו' מרץ 29, 2019 3:18 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
הרבה שנים קראתי משהו באמצע - בין קמ"ץ לפת"ח. בשנים האחרונות רק פת"ח, ע"פ ברויאר.

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ד' יוני 26, 2019 4:43 am
על ידי איש גלילי
קו ירוק כתב:בתנ"ך ברויאר נבעַת בפת"ח,
וגם מצד דקדוק, גם ללא מסורה מסתבר כך.
כך שמי שקורא בקמ"ץ בלבד שוגה.

אינני רואה מניעה מצד הדקדוק שיהיה בלשון הוה. אבל פשוט שצריך לסמוך על המסורה (עד עתה לא ידעתי שכן כתוב בתנ"ך ברויאר, ומשום מה לא חשבתי לבדוק, והייתי קורא פעמים כל השנים).

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' יוני 27, 2019 4:33 am
על ידי לבי במערב
אפרקסתא דעניא כתב:הרבה שנים קראתי משהו באמצע - בין קמ"ץ לפת"ח. בשנים האחרונות רק פת"ח, ע"פ ברויאר.

למאי מהני האי "ממוצע"?

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' יוני 27, 2019 1:25 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
לצאת ידי שניהם.

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' יוני 27, 2019 3:04 pm
על ידי חיימקה
מסתמא כוונתך - לא לצאת ידי שניהם.

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' יוני 27, 2019 6:58 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
נמק.

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' יוני 27, 2019 7:58 pm
על ידי צופר הנעמתי
אפרקסתא דעניא כתב:נמק.

נמק אתה מאיפה הרעיון המוזר שמי שמנסה לעשות משהו באמצע יוצא ידי שניהם?

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' יוני 27, 2019 8:55 pm
על ידי איש גלילי
הוא יוצא ידי חובת קמץ לפי ההברה התוניסאית...

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ד' יולי 10, 2019 10:52 pm
על ידי ארופאי
חיימקה כתב:מסתמא כוונתך - לא לצאת ידי שניהם.
אפרקסתא דעניא כתב:לצאת ידי שניהם.

נראה שנחלקו בנידון אלכסון במזוזה אי מהני לצאת ידי דעות הראשונים אי בעמידה או בשכיבה, יעויין ברמ"א יו"ד רפט.

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ה' יולי 11, 2019 3:32 am
על ידי לבי במערב
ארופאי כתב:נראה שנחלקו בנידון אלכסון במזוזה אי מהני לצאת ידי דעות הראשונים אי בעמידה או בשכיבה, יעויין ברמ"א יו"ד רפט.

אין לך בו אלא חידושו.

Re: והמן נבעת בקמץ או בפתח

פורסם: ג' אוגוסט 20, 2019 9:07 am
על ידי אחד מעיר
לענ"ד גם נבעת בקמץ הוא במשמע עבר
אבל אם אפשר ע"פ ברויאר ומקורותיו - הם טובים לאין ערוך מהאחרים כמו קורן
וכ"ש כאשר מפעל הכתר של בר-אילן מסכים עמו