ראיתי בספר הערוך שכתב ש״הרי״ הוא נזק בלשון יוני. ולפי זה הסביר לשון הגמרא ריש בבא קמא לא הרי השור כו׳
ובספר משנת יעקב ביאר לפי זה לשון המשנה בכורות לח. הרי בעינו דק כו׳ ועיין רש״י כלומר כו׳ ועיין רבינו גרשום. אולם לפי הערוך מובן.
איה?שמואל דוד כתב:ראיתי בספר הערוך
ביקורת תהיה כתב:איה?שמואל דוד כתב:ראיתי בספר הערוך
שמואל דוד כתב:.
אחד מעיר כתב:צריך לבדור אם מופיע 'לא הרי' במקומות נוספים ואם שייך לפרש בהם לשון נזק.
אחד מעיר כתב:צריך לבדור אם מופיע 'לא הרי' במקומות נוספים ואם שייך לפרש בהם לשון נזק.
אם לא - הרי זה פירוש מזיק
סגי נהור כתב:אחד מעיר כתב:צריך לבדור אם מופיע 'לא הרי' במקומות נוספים ואם שייך לפרש בהם לשון נזק.
מופיע ומופיע, ואין שייך לפרש שם לשון נזק. כגון: לא הרי המשכב כהרי המושב. לא הרי מילה כהרי תלמוד תורה. לא הרי דיין כהרי נשיא. ועוד כהנה.
חגי פאהן כתב:אחד מעיר כתב:צריך לבדור אם מופיע 'לא הרי' במקומות נוספים ואם שייך לפרש בהם לשון נזק.
אם לא - הרי זה פירוש מזיק
למה? לא מזיק השור כמזיק הבור? מה הכוונה בזה?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 31 אורחים