כדכד כתב:המתפיס באשת איש הוא מתפיס בדבר הנדור?
הגמ' אומרת להדיא שנקטו לשון קידושין משום שאוסרה כהקדש. יש מפרשים שבאמת יש שייכות בין איסור אשת איש להדקש. אבל גם לפי פשוטו, עכ"פ מבואר שזו לשון מושאל מהקדש, והיינו משום שהם השתמשו בלשון 'לאסור' באיסורי הקדש וקונם. לא אמרו שאסרה אכולי עלמא כבשר בחלב. אמנם הקדש דוגמא טובה יותר לאיסור אשת איש מבשר בחלב, שהאיסור לאחרים הוא מה שהיא מיוחדת לו, אבל עכ"פ נקטו לשון אוסרה בדמיון לאיסור הקדש.
כמובן יש גם לשון איסור בחז"ל כלפי איסורי תורה, שלא שייך להקדש כלל. אבל זה לא שייך לנידון דידן, כשאדם אוסר משהו.