וראיתי בפירוש באר מים חיים שרשי דרש א במקום י?
ועיין רשי קשת בראשית כא כ: על שם האומנות לפיכך השין מודגשת..
ביקורת תהיה כתב:פועלי בנין – בלשון תורה 'בַּנָּיִים', בלשון חכמים 'בַּנָּאִים'.
אומר רש"י: באגדה נדרש: אל תקרי 'בְּנֵיהֶם' אלא 'בַּנָּיֵהֶם', דהיינו 'בַּנָּאֵיהֶם' בלשון חכמים.
אם כן אפוא, בפשטות יש לנקד 'בַּנָּאֵיהֶם'; ברם הנקדן שיעדיף לנקד 'בַּנָּאיֵהֶם' – אע"פ שיהא מן המתמיהין, מ"מ אין מזחיחין אותו.
מ'גֻּבְרִין יְהוּדָאיִן' דדניאל.אבא יודן כתב:מהיכי תיתי?
ביקורת תהיה כתב:מ'גֻּבְרִין יְהוּדָאיִן' דדניאל.אבא יודן כתב:מהיכי תיתי?
אבא יודן כתב:ביקורת תהיה כתב:פועלי בנין – בלשון תורה 'בַּנָּיִים', בלשון חכמים 'בַּנָּאִים'.
אומר רש"י: באגדה נדרש: אל תקרי 'בְּנֵיהֶם' אלא 'בַּנָּיֵהֶם', דהיינו 'בַּנָּאֵיהֶם' בלשון חכמים.
אם כן אפוא, בפשטות יש לנקד 'בַּנָּאֵיהֶם'; ברם הנקדן שיעדיף לנקד 'בַּנָּאיֵהֶם' – אע"פ שיהא מן המתמיהין, מ"מ אין מזחיחין אותו.
מהיכי תיתי? אולי הא' אינה עיצורית אלא לשם אמת קריאה, וכשמנקדים אין פשר להמשיך בה.
כשם ש'יוחאי' בניקוד מאייתים 'יוחי', ועוד חבל מלים.
יאיר אתמר כתב:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 39 אורחים