עֶשֶׂר סְפִירוֹת בְּלִי מָה צְפִיָיתָן כְּמַרְאֵה הַבָּזָק וְתַכְלִיתָן אֵין לָהֵן קֵץ וְדַבְּרוֹ בָּהֵן בְּרָצוֹא וָשׁוֹב וּלְמַאֲמָרוֹ כְּסוּפָה יִרְדוֹפוּ וְלִפְנֵי כִסְאוֹ הֵם מִשְׁתַּחֲוִים.
עֶשֶׂר סְפִירוֹת בְּלִי מָה צְפִיָיתָן כְּמַרְאֵה הַבָּזָק וְתַכְלִיתָן אֵין לָהֵן קֵץ וְדַבְּרוֹ בָּהֵן בְּרָצוֹא וָשׁוֹב וּלְמַאֲמָרוֹ כְּסוּפָה יִרְדוֹפוּ וְלִפְנֵי כִסְאוֹ הֵם מִשְׁתַּחֲוִים.
לבי במערב כתב:בהן - ה"א בסגול.
הא לך:בערקע חייט כתב:הוצרכתי לקטע בספר יצירה מנוקד.
עֶשֶׂר סְפִירוֹת בְּלִי־מָה - צְפִיָּתָן כְּמַרְאֵה הַבָּזָק, וְתַכְלִיתָן אֵין לָהֶן קֵץ, וּדְבָרוֹ בָּהֶן בְּרָצוֹא וָשׁוֹב, וּלְמַאֲמָרוֹ כְּסוּפָה יִרְדֹּפוּ, וְלִפְנֵי כִסְאוֹ הֵם מִשְׁתַּחֲוִים.
לבי במערב כתב:אך בספרות חז"ל נהוג לנקד בסגול.
כדכד כתב:לבי במערב כתב:אך בספרות חז"ל נהוג לנקד בסגול.
מה גורם את ההבדל הזה?
ביקורת תהיה כתב:עֶשֶׂר סְפִירוֹת בְּלִי־מָה - צְפִיָּתָן כְּמַרְאֵה הַבָּזָק, וְתַכְלִיתָן אֵין לָהֶן קֵץ, וּדְבָרוֹ בָּהֶן בְּרָצוֹא וָשׁוֹב, וּלְמַאֲמָרוֹ כְּסוּפָה יִרְדֹּפוּ, וְלִפְנֵי כִסְאוֹ הֵם מִשְׁתַּחֲוִים.
לאו אדעתאי.במסתרים כתב:מה ראית להדגיש את "בהן" ולהרפות את "כסאו"?
ביקורת תהיה כתב:לאו אדעתאי.במסתרים כתב:מה ראית להדגיש את "בהן" ולהרפות את "כסאו"?
בן ראובן כתב:ביקורת תהיה כתב:לאו אדעתאי.במסתרים כתב:מה ראית להדגיש את "בהן" ולהרפות את "כסאו"?
ולענ"ד שפיר עבדת, כי "לפני כסאו" הוא סמיכות, משא"כ "ודברו בהן", וגם לא מופרך שפיסוק הטעמים יהיה "ודברו - בהן ברצוא ושוב".
לבי במערב כתב:אפשר דאילו הי' מוטעם - היתה תיבת 'ודברו' בזקף־גדול. ועצ"ע.
במסתרים כתב:לבי במערב כתב:בהן - ה"א בסגול.
בתנ"ך הוא בצירי כמעט בכל מקום.
אחד מעיר כתב:בדניאל ועזרא זה במשמע 'אלא'
ezranuriel כתב:במסתרים כתב:לבי במערב כתב:בהן - ה"א בסגול.
בתנ"ך הוא בצירי כמעט בכל מקום.
בחיפוש בתוכנת מחשב בכל הפעמים להן או להם בסגול חוץ מדניאל ועזרא שכתוב להן בצירי כשהטקסט שם בארמית
ואני מה פשעתי?...במסתרים כתב:למה העליתני
לבי במערב כתב:ואני מה פשעתי?...במסתרים כתב:למה העליתני
במסתרים כתב:ezranuriel כתב:במסתרים כתב:לבי במערב כתב:בהן - ה"א בסגול.
בתנ"ך הוא בצירי כמעט בכל מקום.
בחיפוש בתוכנת מחשב בכל הפעמים להן או להם בסגול חוץ מדניאל ועזרא שכתוב להן בצירי כשהטקסט שם בארמית
למה העליתני, דברתי על בהן לא על להן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים