תוכן כתב:צדק-צדיק בפתח ולא קמץ?
בריושמא כתב:אין ביאור.
שני משקלים הם.
אביב, זריז, חסיד, תמים. אות ראשונה בקמץ. ברבים - אות ראשונה בשווא או בחטף פתח.
אדיר, כביר, ספיר, צדיק. אות ראשונה בפתח, אות שנייה דגושה. ברבים - אות ראשונה בפתח, אות שנייה דגושה.
במשקל הראשון הברה פתוחה והברה סגורה.
במשקל השני מִכְפָּל, שתי הברות סגורות.
חגי פאהן כתב:אשמח לביאור "נגד-נגיד".
תוכן כתב:חגי פאהן כתב:אשמח לביאור "נגד-נגיד".
ברד"ק כתוב שהן אותה גזירה.
חגי פאהן כתב:תוכן כתב:חגי פאהן כתב:אשמח לביאור "נגד-נגיד".
ברד"ק כתוב שהן אותה גזירה.
ומה המשמעות? למי הנגיד מתנגד?
סגי נהור כתב:בריושמא כתב:אין ביאור.
שני משקלים הם.
אביב, זריז, חסיד, תמים. אות ראשונה בקמץ. ברבים - אות ראשונה בשווא או בחטף פתח.
אדיר, כביר, ספיר, צדיק. אות ראשונה בפתח, אות שנייה דגושה. ברבים - אות ראשונה בפתח, אות שנייה דגושה.
במשקל הראשון הברה פתוחה והברה סגורה.
במשקל השני מִכְפָּל, שתי הברות סגורות.
זו גם הסיבה, לדוגמא, שהצורות הנכונות (הנשמעות הרבה לאחרונה) תַקינוּת, תַקינים עשויות לצרום את האוזן שמצפה לשמוע תְקינוּת, תְקינים עקב הבלבול בין שני המשקלים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 56 אורחים