וּשְׂפֻנֵי טְמוּנֵי חוֹל

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
שמר
הודעות: 216
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

וּשְׂפֻנֵי טְמוּנֵי חוֹל

הודעהעל ידי שמר » ו' אוקטובר 13, 2017 1:02 am

וּשְׂפֻנֵי טְמוּנֵי חוֹל
פרש"י ושפוני - לשון כסוי כמו שנאמר ויספון את הבית. וספון בארז ותרגומו ומטלל בכיורי (ס"א בכיסוי) ארזא.
וצ"ב מדוע הלך רש"י ממרחק (ספר מלכים) להביא לחמו ששפוני הוא לשון כיסוי, ולא הביא ראיה מפסוק כא "וַיַּרְא רֵאשִׁית לוֹ כִּי שָׁם חֶלְקַת מְחֹקֵק סָפוּן וכו" ופרש"י ספון - אותה חלקה ספונה וטמונה מכל בריה שנאמר ולא ידע איש את קבורתו ע"כ הנה מפורש שלשון ש(ס)פון הוא לשון כיסוי.

שייף נפיק
הודעות: 227
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: וּשְׂפֻנֵי טְמוּנֵי חוֹל

הודעהעל ידי שייף נפיק » ו' אוקטובר 13, 2017 1:40 am

אולי משום שלגבי משה רבינו ספון פירושו מכוסה ונעלם שא"א לראותו, ואילו בבית המקדש הוא מכוסה אבל לא נעלם, וכמו החילזון.

שמר
הודעות: 216
הצטרף: ו' אפריל 07, 2017 2:30 am

Re: וּשְׂפֻנֵי טְמוּנֵי חוֹל

הודעהעל ידי שמר » ו' אוקטובר 13, 2017 2:47 am

שייף נפיק כתב:אולי משום שלגבי משה רבינו ספון פירושו מכוסה ונעלם שא"א לראותו, ואילו בבית המקדש הוא מכוסה אבל לא נעלם, וכמו החילזון.

דבריך דברי טעם, אבל עדיין פירושה המילולי של המילה ספון חד הוא.


חזור אל “מקרא ותרגום”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 4 אורחים