מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

ביאור במנחת שי בדה"י א א, נ

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
חיימקה
הודעות: 999
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

ביאור במנחת שי בדה"י א א, נ

הודעהעל ידי חיימקה » ד' דצמבר 10, 2014 1:31 am

בדה"י א א נ "וימלוך תחתיו הדד" ובסוף וישלח שמו "הדר" וכתב המ"ש וז"ל "הדד בדל"ת ובתורה ברי"ש וסימנהון 'ראשי ספריהון'" עכ"ל.
סימן זה כתב המ"ש גם בספר מלכים ב כ ג לגבי "ובלבב שלם" ובישעיה לח נכתב "ובלב שלם" ומבאר סימן זה שספר מלכים מתחיל ב"והמלך" דהוי ה' אותיות וכן "ובלבב" ה' אותיות - ולעומת זאת ספר ישעיה מתחיל ב"חזון" ד' אותיות וכן "ובלב" ד' אותיות.
מי יודע פשר דבר להסביר הסי' בדה"י?

שברי לוחות
הודעות: 1890
הצטרף: ג' ינואר 29, 2013 5:40 am
מיקום: ניו יורק

Re: ביאור במנחת שי בדה"י

הודעהעל ידי שברי לוחות » ד' דצמבר 10, 2014 1:39 am

הכוונה שספר בראשית מתחיל בתיבת בראשית בלי ב' השימוש הרי כאן ראשית בר', ודברי הימים מתחיל שם הספר בד', וזהו הסימן להדד והדר.
וכן נתנו סימן זה לענין ריפת ודיפת.

חיימקה
הודעות: 999
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: ביאור במנחת שי בדה"י

הודעהעל ידי חיימקה » ד' דצמבר 10, 2014 1:56 am

שברי לוחות כתב:הכוונה שספר בראשית מתחיל בתיבת בראשית בלי ב' השימוש הרי כאן ראשית בר', ודברי הימים מתחיל שם הספר בד', וזהו הסימן להדד והדר.
וכן נתנו סימן זה לענין ריפת ודיפת.

רוב תודות. אכן שם בפסוק ו' לעניין ריפת ודיפת פירט זאת המ"ש ואנוכי לא ראיתי.

חיימקה
הודעות: 999
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: ביאור במנחת שי בדה"י

הודעהעל ידי חיימקה » ה' דצמבר 11, 2014 1:28 am

בהקשר לדברים מה באמת ההסבר לשוני השמות בין הספרים "פעו" נהפך ל"פעי" וכד'
הרי באמת לכאורה זה לא אותו שם ולומר שזה נחשב ככינוי בימינו, אין זה מסתבר


חזור אל “מקרא ותרגום”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים