עמוד 1 מתוך 1

ביאור במנחת שי בדה"י א א, נ

פורסם: ד' דצמבר 10, 2014 1:31 am
על ידי חיימקה
בדה"י א א נ "וימלוך תחתיו הדד" ובסוף וישלח שמו "הדר" וכתב המ"ש וז"ל "הדד בדל"ת ובתורה ברי"ש וסימנהון 'ראשי ספריהון'" עכ"ל.
סימן זה כתב המ"ש גם בספר מלכים ב כ ג לגבי "ובלבב שלם" ובישעיה לח נכתב "ובלב שלם" ומבאר סימן זה שספר מלכים מתחיל ב"והמלך" דהוי ה' אותיות וכן "ובלבב" ה' אותיות - ולעומת זאת ספר ישעיה מתחיל ב"חזון" ד' אותיות וכן "ובלב" ד' אותיות.
מי יודע פשר דבר להסביר הסי' בדה"י?

Re: ביאור במנחת שי בדה"י

פורסם: ד' דצמבר 10, 2014 1:39 am
על ידי שברי לוחות
הכוונה שספר בראשית מתחיל בתיבת בראשית בלי ב' השימוש הרי כאן ראשית בר', ודברי הימים מתחיל שם הספר בד', וזהו הסימן להדד והדר.
וכן נתנו סימן זה לענין ריפת ודיפת.

Re: ביאור במנחת שי בדה"י

פורסם: ד' דצמבר 10, 2014 1:56 am
על ידי חיימקה
שברי לוחות כתב:הכוונה שספר בראשית מתחיל בתיבת בראשית בלי ב' השימוש הרי כאן ראשית בר', ודברי הימים מתחיל שם הספר בד', וזהו הסימן להדד והדר.
וכן נתנו סימן זה לענין ריפת ודיפת.

רוב תודות. אכן שם בפסוק ו' לעניין ריפת ודיפת פירט זאת המ"ש ואנוכי לא ראיתי.

Re: ביאור במנחת שי בדה"י

פורסם: ה' דצמבר 11, 2014 1:28 am
על ידי חיימקה
בהקשר לדברים מה באמת ההסבר לשוני השמות בין הספרים "פעו" נהפך ל"פעי" וכד'
הרי באמת לכאורה זה לא אותו שם ולומר שזה נחשב ככינוי בימינו, אין זה מסתבר