מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

טעם קביעת ויק"פ 'מחוברין'

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
אברהם
הודעות: 1252
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 3:12 pm

טעם קביעת ויק"פ 'מחוברין'

הודעהעל ידי אברהם » ד' אפריל 22, 2015 5:23 pm

האם אפשר להפנות אותי למקורות מה טעם נבחרו פרשות ויקהל פקודי להיות מחוברין אע"פ שהינם פרשות מאד ארוכות. בדרך כלל חיברו פרשות קצרות או לפי צורך תכלה שנה וקללותיה.

[חשבתי לומר משום שכמעט אין פרש"י באותם פרשות, ומסתמך על מה שפירש בתרומה תצוה, וממילא קריאת שמו"ת בהם קצרה יותר.. - ואף קודם זמנו מ"מ הרוצה לפרש לעצמו הפרשה אינו צריך להאריך בה, כיון שכבר התבארה בפרשות תרומה תצוה].

מה שנכון נכון
הודעות: 9086
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: טעם קביעת ויק"פ 'מחוברין'

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' אפריל 22, 2015 5:31 pm

מטות מסעי ארוכות יותר.

אגב, בחומש כתב אשורי של הרב פוזן הוא מעיר האם יש צורך בקריאת שמו"ת דויק"פ לשוב וללמוד את פירוש רש"י לכלי המשכן.

אברהם
הודעות: 1252
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 3:12 pm

Re: טעם קביעת ויק"פ 'מחוברין'

הודעהעל ידי אברהם » ד' אפריל 22, 2015 5:45 pm

אכן, גם במטות מסעי יש פסוקים רבים בלא פרש"י, הרבה יותר משאר פרשיות, דוק ותשכח.

מה שנכון נכון
הודעות: 9086
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: טעם קביעת ויק"פ 'מחוברין'

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ד' אפריל 22, 2015 5:50 pm

יתכן שהעדיפו לחבר פרשיות שבסוף החומש. כ"ה בשמות בויקרא ובבמדבר.

אף שבמנין הפסוקים מט"מ ארוכות מויק"פ, יתכן שבמנין התיבות הן פחותות.

אפרקסתא דעניא
הודעות: 2259
הצטרף: ש' אוקטובר 23, 2010 8:36 pm

Re: טעם קביעת ויק"פ 'מחוברין'

הודעהעל ידי אפרקסתא דעניא » ד' אפריל 22, 2015 7:19 pm

ויקרא אינה ראיה, שכן שש מפרשיותיה מחוברות.

אברהם
הודעות: 1252
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 3:12 pm

Re: טעם קביעת ויק"פ 'מחוברין'

הודעהעל ידי אברהם » ד' אפריל 22, 2015 7:51 pm

טעות, מחקתי


חזור אל “מקרא ותרגום”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 9 אורחים