עמוד 1 מתוך 1

אין עליה תשובה - מה הפשט בזה

פורסם: ה' אפריל 23, 2015 9:53 pm
על ידי לומד_בישיבה
רש"י שמות לד,ג.
ואיש לא יעלה עמך. הראשונות על ידי שהיו בתשואות וקולות וקהלות, שלטה בהן עין רעה, אין לך יפה מן הצניעות:
מדוע אומר שניתנו בתשואות וקולות והרי הלוחות ניתנו בי"ז בתמוז ואיזה תשואות וקולות היו אז.
יש לי מהלך בזה.
אך אשמח לשמוע דעת החברים
טרם זה יורד לדפוס.

Re: אין עליה תשובה - מה הפשט בזה

פורסם: ה' אפריל 23, 2015 10:40 pm
על ידי לומד_בישיבה
תמה אני בשתים.
א. איך זה שאף מפרש על רש"י לא עמד על כך.
ב. איך זה שאף אחד לא תופס את התירוץ.
חוץ מ...

Re: אין עליה תשובה - מה הפשט בזה

פורסם: ה' אפריל 23, 2015 11:01 pm
על ידי בריסק
ידוע בשם הגרי"ז ז"ל וד"ל.

Re: אין עליה תשובה - מה הפשט בזה

פורסם: ו' אפריל 24, 2015 1:21 am
על ידי יאיר
לומד_בישיבה כתב:רש"י שמות לד,ג.
ואיש לא יעלה עמך. הראשונות על ידי שהיו בתשואות וקולות וקהלות, שלטה בהן עין רעה, אין לך יפה מן הצניעות:
מדוע אומר שניתנו בתשואות וקולות והרי הלוחות ניתנו בי"ז בתמוז ואיזה תשואות וקולות היו אז.
יש לי מהלך בזה.
אך אשמח לשמוע דעת החברים
טרם זה יורד לדפוס.

אם יש לך מהלך בזה אז למה כתבת שאין עליה תשובה?

לי יש תשובה אחרת:
viewtopic.php?f=17&t=4445#p34139

Re: אין עליה תשובה - מה הפשט בזה

פורסם: ו' אפריל 24, 2015 1:42 am
על ידי לומד_בישיבה
צריך לומר, אין עליה תשובה באוצר.

Re: אין עליה תשובה - מה הפשט בזה

פורסם: ה' אפריל 30, 2015 12:05 am
על ידי פרטיזן
בפשטות הכונה על עשרת הדברות שניתנו בקולות במתן תורה. שהם עיקרי התורה כמובא במ"ב בשם ראשונים, והם נכתבו על הלוחות. ואחר שוב היה ארבעים יום ולמד שוב את התורה (ורבים שואלים מדוע היה צריך שוב ללמוד ארבעים יום אלא שהיה בבחינה אחרת של תורה שלאחר החטא) ואז כתב את עשרת הדברות באופן אחר.

Re: אין עליה תשובה - מה הפשט בזה

פורסם: ה' אפריל 30, 2015 12:08 am
על ידי יאיר
פרטיזן כתב:בפשטות הכונה על עשרת הדברות שניתנו בקולות במתן תורה. שהם עיקרי התורה כמובא במ"ב בשם ראשונים
ובהן רמוזות התרי"ג מצוות והן שורשן.

Re: אין עליה תשובה - מה הפשט בזה

פורסם: ה' אפריל 30, 2015 10:20 am
על ידי לומד_בישיבה
וראה מש"כ בזה עוד כאן - viewtopic.php?f=7&t=5406&p=216609#p216609