י. אברהם כתב:היוצא מכל הנ"ל שכתבי היד מונחים לפניהם ואינם יודעים איך להשתמש בהם. חבל.
כלומר קובעים הנוסח בלי לימוד יסודי של מפרשי הנ"ך
(להשלמת התמונה ראה מש"כ כאן)
י. אברהם כתב:היוצא מכל הנ"ל שכתבי היד מונחים לפניהם ואינם יודעים איך להשתמש בהם. חבל.
י. אברהם כתב:י. אברהם כתב:היוצא מכל הנ"ל שכתבי היד מונחים לפניהם ואינם יודעים איך להשתמש בהם. חבל.
כלומר קובעים הנוסח בלי לימוד יסודי של מפרשי הנ"ךן[/url])
סמוך אלי, תמוך בידי לבבי, היה עזרי בפירוש ירמיהו, בחינתך ועזרתך הלא היא, ובינתי באיכה הוא ומה הוא.
פלגינן כתב:אם נסכם את האשכול, שווה להמתין למהדורה שנייה מתוקנת יותר. אכן?
י. אברהם כתב:ב. ראה מלכים א יא, יג שנשמט התרגום על המילים "למען דוד עבדי ולמען ירושלם". הערתי להם על זה בתשס"ה ועדיין לא תוקן (לפחות באתר, את המהדורות החדשות לא ראיתי).
מה שנכון נכון כתב:פלגינן כתב:אם נסכם את האשכול, שווה להמתין למהדורה שנייה מתוקנת יותר. אכן?
ביהושע שופטים מהדורה חמישית תשס"ח טרם נתקנו כמה טעויות סופר (בנקוד וטעמים) שהיו במהדורה הראשונה, והעיר עליהם י' עופר בתרביץ תשנ"ב.
באתר שלהם מתוקן, אך לענין המהדורה הנדפסת הם כנראה מתעצלים.
[מה שהעיר ברויאר בעמודים מא נתקן בדפוס].
הוגה ומעיין כתב:הראני חכ"א טעות מוזרה במהדורת הכתר. ב"מיוחס לר"י קרא" שמואל א' יח, ו, נאמר:
מנחם פירש בשלישים – כלי נבלים הם. ויתכן היותם בני בנימין, כגון עלי עשור, על השמינית.
מה שנכון נכון כתב:במק"ג הכתר אין כלל משפט זה. נד' שם רק פי' ר"י קרא ע"פ הדפוס של עפנשטיין מכת"י שנעלם.
משפט זה ישנו (ללא השיבוש הנז') בהוצאות המצויות, מפירוש שאכן רק מיוחס לר"י קרא.
שיבוש זה נמצא במהדורה שבאתר 'על התורה', וכנראה לה התכווין המעיר.
מנסיון, כשמעירים להם על טעויות הם מתקנים במהירות.
איש וילנא כתב:יש הבדל בין המהדורה הגדולה למוקטנת מלבד הגודל?
האם תיקנו את הטעויות מהמהדורה הקודמת?
הוגה ומעיין כתב:לפו"ר השמטה ברד"ק במק"ג הכתר... מקוון.
מה שנכון נכון כתב:הוגה ומעיין כתב:לפו"ר השמטה ברד"ק במק"ג הכתר... מקוון.
במהדו' הכתר הנדפסת (תשס"ח) ישנו.
צ"ל או פירוש 'שבו' על הכלים.ופירוש שבו כליהם - שבו עם כליהם; או פירושו: שבו עם הכלים, כלומר: שבו על ידי משיב; וכן "ואפוד ירד בידו" (ראה ש"א כג , ו); "לבלתי באו הכלים" (יר' כז , יח).
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים