הודעהעל ידי קו ירוק » ה' ספטמבר 22, 2016 1:52 am
ראיתי מי שכתב שכיון שהתברר שבנ"י טעו בכך, לכן לא הוזכר שמו של יהושע על המעשה מפני כבודו. או ראיתי שביארו שיהושע ידע בנבואה שכוונתם להשם, לא יצא למלחמה, אבל אין סמוכים על נבואה ולכן יצאו למלחמה לראות היעמדו הדברים. אך שניהם דחוקים הרבה מול התמיהה. בפרט דכתי' בסוף המעשה וישמע פנחס הכהן ונשיאי העדה, והיה לכתוב סתם וישמעו העדה כדכתי' בתחילה וישמעו בני ישראל. וע"כ יהושע כבר מת.
אלא שלכאו' יקשה והלא כתי' שיהושע מת 'מימים רבים אחרי אשר הניח ה' לישראל מכל איביהם מסביב'. ואילו המזבח נבנה מיד אחרי ששבו לאחר י"ד דכיבוש וחילוק, ואז בנו על גלילות הירדן המזבח לפני שהלכו לכל ארצם.
ועכצ"ל שאמנם בנאוהו מיד, אך בני ישראל לא שמעו מכך רק אחר שיהושע מת, וכדכתי' 'וישמעו בני ישראל לאמר הנה בנו וגו' את המזבח', משמע שמועה רחוקה שמעו (הנה זה לשון מימים רבים, כמו 'הנה נא ידעתי כי אשה יפת מראה את', לפי פשט השני של רש"י שם - שגם ציין שהוא פשוטו של מקרא, ודו"ק).
נערך לאחרונה על ידי
קו ירוק ב א' ספטמבר 25, 2016 9:40 am, נערך פעם 1 בסך הכל.