מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ולמדה את בני ישראל - איך זה מתבטא בפועל?

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

ולמדה את בני ישראל - איך זה מתבטא בפועל?

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ש' אוקטובר 15, 2016 10:18 pm

כתב הרמב"ן סוף פרשת וילך 'וטעם השירה הזאת. השירה אשר אגיד לך עתה, והיא האזינו. ויקראה שירה, כי ישראל יאמרוה תמיד בשיר ובזמרה, וכן נכתבה כשירה, כי השירים יכתבו בהם הפסק במקומות הנעימה'
איך זה מתקיים כיום?

י. אברהם
הודעות: 2792
הצטרף: ש' ינואר 30, 2016 10:05 pm

Re: ולמדה את בני ישראל - איך זה מתבטא בפועל?

הודעהעל ידי י. אברהם » ש' אוקטובר 15, 2016 10:33 pm

עי' יקב אפרים על אתר.
יקב.PDF
(141.33 KiB) הורד 219 פעמים

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ולמדה את בני ישראל - איך זה מתבטא בפועל?

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ש' ספטמבר 05, 2020 9:41 pm

יעויין כאן דבר מעניין בעניין אמירת שירת האזינו.

ד"א ראיתי את המובאה הנ"ל במוסף התורני של המודיע בשבת זו, הובאו שם לרגל היא"צ של המהר"ל [י"ח אלול] הרבה מסורות בשם המהר"ל מגדולי החסידות, מהיכן הגיעו מסורות אלו המהמר"ל שחי מאות שנים לפני? נראה שהיה באירופה הרבה מסורות בשם המהר"ל שלא מוכרים היום.

שומע ומשמיע
הודעות: 2972
הצטרף: ג' ינואר 19, 2016 9:57 pm

Re: ולמדה את בני ישראל - איך זה מתבטא בפועל?

הודעהעל ידי שומע ומשמיע » ו' ספטמבר 25, 2020 10:24 am

חשבתי שהנה רק בשירת האזינו מצאנו דבר מחודש שיש דינא דגמרא איפה מפסיקים בקריאתה, והוא כמו שירתה במקדש. מה שבד"כ מעיקר דינא כל אחד פוסק איפה שרוצה ואין בזה דינים, ונכב"ב.
ונראה שכיון שהיא שירה שנמסרה לכך שבנ"י ישירו אותה יש דינים באופן קריאתה, מה שאין כן בעלמא אין האופן מעכב אלא התוכן.


חזור אל “מקרא ותרגום”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 53 אורחים