מש"ח פ' וישלח כתב:לא כן יעקב, ראה שמיטתו שלמה, ובזרעו די שיהיו מעון ומרכבה לשכינה, וכמו שהבטיחו, וראה שה' ניצב עליו, ראה להיפוך כי בניו יהיו נפרדים מעמים אחרים, מוגבלים בתחום. ואף ללבן חותנו הניחו בטעותו, וכעס על רחל שגנבה התרפים להבדילו מעבודה זרה...
עושה חדשות כתב:מה באמת היתה המטרה של גניבת התרפים, להפריש את לבן מאיסור ע"ז, או סיבה אחרת? והאם יעקב התנגד לזה אליבא דאמת?
אני שואל כי הראני הרב נוטר לאחרונה דברי המש"ח הנפלאים דלהלן,מש"ח פ' וישלח כתב:לא כן יעקב, ראה שמיטתו שלמה, ובזרעו די שיהיו מעון ומרכבה לשכינה, וכמו שהבטיחו, וראה שה' ניצב עליו, ראה להיפוך כי בניו יהיו נפרדים מעמים אחרים, מוגבלים בתחום. ואף ללבן חותנו הניחו בטעותו, וכעס על רחל שגנבה התרפים להבדילו מעבודה זרה...
כ"כ רשב"םפרי יהושע כתב:בקשר לגניבת התרפים חשבתי היום ע"ד הפשט אולי כבר נא', שחששה שינחש בהם וימצא אותם בורחים
עושה חדשות כתב:אגב, המובא מספר שערי טהר (וואלק) הנ"ל, כנגד מי מכוון?
וכן מש"כ בספר אחר, כמצורף, על מי הקצף?
עושה חדשות כתב:היתה לי' קו' על פי' רשב"ם ודעימיה, כעת ראיתי בהדר זקנים, ז"ל -
ולמה גנבתם רחל שלא יגידו ללבן שברח יעקב. וא"ת א"כ מדוע לא הגידו לו כאן אנחנו עומדים כשבקש באהל רחל. י"ל לפי שרחל יושבת עליהן וגנאי גדול היה להם לומר שהם תחת אחור רחל שהם עושים עצמן ע"ז. ד"א להעביר מבית אביה ע"ז נתכוונה:
ובכך יש ליישב את התמיהה: הרי באהל רחל חיפש לבן את התרפים שתי פעמים, לפי שהיה מכיר בה שהיא משמשנית, ואיך זה לא חשד כי מוסתרים הם בכר הגמל?עושה חדשות כתב:גנאי גדול היה שהם תחת אחור רחל.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 13 אורחים