איש גלילי כתב:נראה פשט הגון ויפה, יישר כח (לא מצאתי בינתיים מי שפירש כן).
וראה זהר שמות ט' ע"א השבעתי אתכם בנות ירושלים בצבאות או באילות השדה, בצבאות דא מלכא דאקרי צבאות כו'. ויתכן שהשבועה באילות השדה מקבילה לשבועה ב"אל שדי".
מעט דבש כתב:אם זהו הפשט, נצטרך לקדש את השם 'צבקות'.
קאצ'קלה כתב:פשוט בעיני - כמו שפשוט בעיני כולם לכאורה - שצבאות ואילות השדה מוזכרים כאן בדרך משל, במקום להזכיר את שמו המפורש של הקב"ה. וברור שהנמשל הוא הקב"ה. וכן הוא אומר להלן: דּוֹמֶה דוֹדִי לִצְבִי אוֹ לְעֹפֶר הָאַיָּלִים. אבל לדעתי, אין כאן שמות הקודש של צבאות ואל שדי - עכ"פ לפי הפשט של המשל והנמשל. ואולי הדברים ניתנים להאמר בדרך רמז או דרש, ותו לא.
איש ימיני כתב:למנצח על אילת השחר.
רש"י בשם מנחם מפרש שהכוונה לקב"ה...
{א} אילת השחר. שם כלי שיר, ד''א על כנסת ישראל שהיא אילת אהבים הנשקפה כמו שחר (שיר ז י'), ורבותינו דרשוהו באסתר, ומנחם פתר אילת לשון מעוז כמו אילותי לעזרתי חושה (סימן זה) :
ספרים וועלט כתב:כדבריך מצאתי ע"י חיפוש באוה"ח בספר: ישיר משה <דיין, משה בן אברהם>, ובספר כרסייא דאליהו <סתהון, חביב חיים דוד>
נפלא!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 125 אורחים