מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

הרהורים מעולמו של בן ישיבה - פרשת יתרו

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
רון
הודעות: 910
הצטרף: ב' מרץ 21, 2016 9:02 am

הרהורים מעולמו של בן ישיבה - פרשת יתרו

הודעהעל ידי רון » ה' פברואר 16, 2017 11:49 am

פרשת יתרו.docx
הרהורים - מעולמו של בן ישיבה.
נכתב עבור בחורים מישיבה גדולה - אך כמדומה שכולם ימצאו בזה נחת בע"ה
(36.18 KiB) הורד 282 פעמים

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: הרהורים מעולמו של בן ישיבה - פרשת יתרו

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ו' פברואר 17, 2017 9:53 am

מהו תמצית הנושא בקצרה???

רון
הודעות: 910
הצטרף: ב' מרץ 21, 2016 9:02 am

Re: הרהורים מעולמו של בן ישיבה - פרשת יתרו

הודעהעל ידי רון » ו' פברואר 17, 2017 12:51 pm

לא כ"כ ברור מה הבקשה?
האם מר שיחי' הסתכל בדברים ורק רוצה תמצית הדברים?
ואם לא הסתכל הרי שכמדומה שאין טעם בקיצורם של דברים!

ואולי כאן ההזדמנות להדגיש בשם הכותב הנכבד שיחי',
שאין בדבריו שום חידוש [כמעט] רק הכל מבוסס על דברי רבותינו [וכההיא דר"א בסוכה כח' שלא אמר דבר וכו' ועכ"ז מצינו מימרות של ר"א, וע"כ כמו שביאר בזה הגרח"ש והדברים ידועים]

תוכן
הודעות: 6238
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: הרהורים מעולמו של בן ישיבה - פרשת יתרו

הודעהעל ידי תוכן » ב' פברואר 20, 2017 8:52 am

מאמר יפה ומרגש. כמה הערות:

המלאכים לא קיימו בשר בחלב לא משום שלא קיימו מה שלא נצטוו, אלא משום שמצוה זו לא שייכת אליהם בכלל. וזה דלא כמו אברהם שהמצוה שייכת אליו רק שלא נצטוה.

אם הבנתי נכון, אתה אומר שהגוים לא קבלו איסור רציחה למשל, פירוש שלא קיבלו שזה יהיה דבר פנימי ללא צורך בציווי. אבל לא כך כתוב במדרש, אלא כתוב שהם לא קיבלו מפני שהם רוצחים.

רון
הודעות: 910
הצטרף: ב' מרץ 21, 2016 9:02 am

Re: הרהורים מעולמו של בן ישיבה - פרשת יתרו

הודעהעל ידי רון » ב' פברואר 20, 2017 2:46 pm

תוכן כתב:מאמר יפה ומרגש. כמה הערות:

המלאכים לא קיימו בשר בחלב לא משום שלא קיימו מה שלא נצטוו, אלא משום שמצוה זו לא שייכת אליהם בכלל. וזה דלא כמו אברהם שהמצוה שייכת אליו רק שלא נצטוה.

אם הבנתי נכון, אתה אומר שהגוים לא קבלו איסור רציחה למשל, פירוש שלא קיבלו שזה יהיה דבר פנימי ללא צורך בציווי. אבל לא כך כתוב במדרש, אלא כתוב שהם לא קיבלו מפני שהם רוצחים.


מר שליט"א מעיר הערה נכונה שמשמעות דברי הגמ' שלא קיבלו כלל,
אך צריך לדחוק קצת בדברי הגמ' שהכונה שאינם מוכנים להיות "מואסים ברציחה" לפי שמורשה להם היא מאביהם, אלא שיש צורך לישוב העולם, ולכן אינם רוצחים, אך לא שיהיה הדבר חלק ממהותם. ואף שהוא דוחק, אך לחומר הקו' יש לומר כן.

ו


חזור אל “מקרא ותרגום”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 117 אורחים