סנהדרין ד"ז ע"ב פרש"י דקאי על תנור וכירים דכשמחלקים בניהם דתנור עודף כל הכירה וצריך להוסיף ע"ז דמים וכ"ה בדברי הרבינו בחיי שם וכ"ה בפסקי הרי"ד נראה דקאי על חלוקת השותפין לתת בשווה ולא להעדיף אחד על השני [ובאמת יש לעורר למאי בעי לזה קא ועיין בט"ז עה"ת ]
וברש"י מבואר דבין איש ובין אחיו קאי בנפל להם בית בירושה ואילו גרו קאי על תשמישי דירה ורבינו משולם גרס בדברי ר"י היפך הגירסא והוא דכתיב בין איש ובין אחיו היינו בין תנור וכירים משום דאח הוא לשון אש והוא מכוון כנגד תנור וכיריים והא דכתיב גרו היינו מלשון דירה ורבינו תם בספר הישר סימן מו' השיג דהנכון הוא כמו שפירש רש"י דהרי לא מצינו במקרא לשון אח כלפי אש דבקרא בא אח בלשון מחתה עי"ש ועוד תמה דלפי"ד נמצא שבתחילה נקט הפרש קטן ואח"כ הפרש גדול וכי דיברה תורה בלשון זו ואי"צ לוצר זו [וע"ע ברד"ק ירמיה פל"ו כב'] ורבינו תם השיג על דבריו כנגדו בדברים קשים וז"ל כמה דברים שמעתי משמך אין נראין הדברים שלחדש אתה מתכון להטעות את העולם או שמא שכחת משמועות רבותיך ומיום דעתי אותך לא שמעתי ממך כי אם תמיהות וחלישות של חכמי צרפת וענותנותם גרמה להדיוטים לשמוע לך ואם היית נותן לב לפירוש רבינו שלמה היה טוב לך ודע לך כי צריכים לדרוש ברוב מקומות וכשאתה מוציא דבר מפיך ראה ובדוק בשמועות חי נפשך הרב ר' משולם תהיה מעורב עם ת"ח ולא תקדיח את המקום חזור בך ויברכו טובים והלא כמה רבנים יצאו מארצך ולא הדיחו את יושבי עירם וכו' אשריך אם תחזור בך גם מאלו גם מאחרות אשר שמעתי ונלאתי לכותבם ואם ח"ו אין דע כי נקהיל עליך קהילות גם לנשים בלשון רכה ואשר בידו לבות בני אדם פלגי מים יטה ליבך לתבונה והיית מוצק וידיך אמונה והיה זה שלום עכ"ל עי"ש בכל אריכות הדברים
יש לכם מה להוסיף בנידון ?