"ולא יבאו לראות כבלע את הקודש ומתו".
ויש לעיין איזה גדר ראייה נאסרה, ידוע שיש שני סוגי ראיות יש ראייה שטחית שאיננה עמוקה ובברכת כהנים שאסור להסתכל על ידיהם של הכהנים ראייה שטחית מותרת, [וכן גבי נשים] ויש ראייה עמוקה שאסורה גבי כהנים, [וכן גבי נשים].
"הכא מאי" האם נאסרה ראייה כל דהו, משום שהכלי צריך להיות מובדל מאנשים ובעצם ההבטה נמצא שהכלי לא מובדל מאנשים או הבטה עמוקה דווקא נאסרה וראייה שטחית מותרת כלומר הבטה שיש בה הנאה והתבוננות דווקא, שרק בכזה מצב נחשב שהכלי לא מובדל [או שזה כעין מעילה מה שנהנה מההבטה וע"כ אסור דווקא הבטה עמוקה.]
ועי' בהעמק דבר וצ"ע לי מה כוונתו.