קו ירוק כתב:יש כאן שתי מיני שכירות/חלף/תשלומין.
א. כל ישראל ששוכרין הלויים (חלף הבכורות) במעשרותיהם.
ב. הבכורות מישראל שפודים עצמם בה' סלעים תחת עבודת עצמם שניתנה ללויים. (ולא מדין ממון אלא מדין פדיון).
קו ירוק כתב:דינים? לא.
שני מינים כן.
או בלויין עצמם. ואלו שאין לויים כנגדן, פדו בה' סלעים. ואחרי שהלויים התקדשו (באותו הדור), כבר א"א לפדות בלויים עצמם אלא בה' סלעים.
וישראל ששוכרין את הלויים במעשרותיהם זה ענין אחר. ואף הבכורות נותנים להם שכר זה אף שפדו עצמם. כי הפדיון הוא מחמת שקנאם השם; 'ביום הכותי כל בכור'.
דרומי כתב:באר מים חיים על רש"י - לאחיו של המהר"ל מפראג
יזל מדליו כתב:קו ירוק כתב:דינים? לא.
שני מינים כן.
או בלויין עצמם. ואלו שאין לויים כנגדן, פדו בה' סלעים. ואחרי שהלויים התקדשו (באותו הדור), כבר א"א לפדות בלויים עצמם אלא בה' סלעים.
וישראל ששוכרין את הלויים במעשרותיהם זה ענין אחר. ואף הבכורות נותנים להם שכר זה אף שפדו עצמם. כי הפדיון הוא מחמת שקנאם השם; 'ביום הכותי כל בכור'.
אתה אומר טוב.
ויוצא מדבריך שאינך מסכים לומר שהלוים תמורת הבכורות פירושו מתנות לויה [כדברי דרומי] . וא"כ הדרא קושיה הראשונה בראשית האשכול לדוכתא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 81 אורחים