האונקלוס מתרגם "בת איש כנעני ושמו שוע" - תגרא. והובא גם ברש"י
תמהתי מאוד מה יעשו עם הפסוק בדברי הימים א' פרק ב' פסו' ג' "שלושה נולד לו מבת שוע הכנענית"
שוב ראיתי שהמלבי"ם שם דחה מכח פסוק זה את האונקלוס בבראשית...
יש למישהו רעיון לתירוץ?
דרומי כתב:ולפום ריהטא נ"ל שרש"י לא בא לשלול את זה שהיתה כנענית.
וכנעני מנלן דאיקרי תגר דכתיב וירא שם יהודה בת איש כנעני מאי כנעני אילימא כנעני ממש אפשר בא אברהם והזהיר את יצחק בא יצחק והזהיר את יעקב ויהודה אזיל ונסיב אלא אמר רבי שמעון בן לקיש בת גברא תגרא דכתיב כנען בידו מאזני מרמה ואיבעית אימא מהכא אשר סחריה שרים כנעניה נכבדי ארץ
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 133 אורחים