יזל מדליו כתב:א. מי קבע את השמות של הפרשות ?
ב. מי חילק את התורה לפרשות ?
בתודה מראש.
פלגינן כתב:יזל מדליו כתב:א. מי קבע את השמות של הפרשות ?
ב. מי חילק את התורה לפרשות ?
בתודה מראש.
ר"י לויפר פרסם על כך סדרת מאמרים לאחרונה.
דרומי כתב:אגב, חלק משמות הפרשיות הנוהגות היום קצת שונות מהראשונים.
לדוגמא הרמב"ם קורא לפרשת תזריע "אשה כי תזריע" ואילו בימינו קוראים לה "תזריע" בלבד (אולי מטעמי צניעות...)
גם לגבי פרשת "מצורע" יש חילוקי מנהגים
ועוד ועוד
בקרו טלה כתב:שמות הפרשיות
דרומי כתב:אגב, חלק משמות הפרשיות הנוהגות היום קצת שונות מהראשונים.
לדוגמא הרמב"ם קורא לפרשת תזריע "אשה כי תזריע" ואילו בימינו קוראים לה "תזריע" בלבד (אולי מטעמי צניעות...)
גם לגבי פרשת "מצורע" יש חילוקי מנהגים
ועוד ועוד
שערי חכמה כתב:החלוקה לפרשיות מופיעה כבר בזוהר (ח"א קד. ח"ב רו:) ובתיקונים (תיקון כ"ב עב:), ושם נתבאר שיש ג"ן פרשיות.
אלא שלפי החלוקה הנהוגה היום יש נ"ד פרשיות. וכבר הקשה כן מהרח"ו (הביאו מהר"א אזולאי באור החמה) ותירץ שפרשת ויחי אינה נמנית כיון שהיא סתומה. והרמ"ז תירץ בשם מהר"ש אבוהב שפרשת וזאת הברכה אינה נמנית כיון שאינה נקראת בשבת אלא רק בשמחת תורה. וראה עוד מ"ש החיד"א בחומת אנך (תצוה א).
יזל מדליו כתב:יישר כחכם עזרתם לי מאד.
המאמרים של הרב לויפר טובים מאד.
מיהו האיש ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 46 אורחים