ביאור נפלא על און בן פלת שאשתו הצילתו, ראה בס' מראית העין (למרן החיד"א) סנהדרין דף ק"י, בשם ס' ברית שלום [לרבי פינחס ב"ר פילטא, פפד"מ תע"ח, פ' קורח, דף צ"ו ע"א]
לא ראו קורות ביתי כו' - ראיתי בתלמוד ירושלמי, כל כבודה בת מלך פנימה ממשבצות זהב לבושה אשה צנועה ראויה לצאת ממנה כהן גדול הלבוש משבצות זהב.
ואף על פי שמסיים עלה הרבה עשו כן ולא הועילו, היינו שרוצה לומר דזכות אחר הוה בהדה דהאי זכותא. מ"מ דהאי זכות נמי גרים, כי הדין נותן כי מגוף טהורה וצנועה יצא טהור וצנוע.
אספקלריא כתב:ראה עוד בסוף ס' לוחת עדות (להגר"י אייבשיץ) אלטונא תקט"ו (דף עה: ואילך) שמאריך בזה.
אך כמדומני ששם אינו מזכיר את קמחית.
[ראה בס' מעינה של תורה פ' קרח שמביא בשם ס' לוחת עדות את הענין של קמחית, ויתכן שאינו מדייק].
מה שנכון נכון כתב: גם במעינה ש"ת לא הביא את קמחית בשם הלו"ע, אלא בשם הברית שלום. והלו"ע מיירי לגבי און עצמו, והבר"ש לענין בניו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 87 אורחים