כתב ר' עמנואל חי ריקי בספרו חזה ציון (דפוס ראשון) מזמור ל דף כט ע"ב על פסוק ה' העלית וכו' מיורדי בור: "וזה היה בשעה שהורידוהו לבור שאין בו מים כי אם שמן כדי לטגנו, כמו שאמרו ז"ל, שאז קרא לה' אלהיו בכל לבו... בחמין הניחוהו לטגנו כדאמרן".
בירושלמי סנהדרין פרק חלק הלכה ב דף כח ע"ג: "אמר רבי לוי מולא של נחושת עשו לו ונתנו אותה בתוכה, והיו מסיקין תחתיו".
ובדברים רבה פרשה ב פיסקא כ: "עשו לו מולין של נחשת והכניסו אותו לתוכו, והיו מדליקים תחתיו והוא היה נשרף מבפנים".
ובפרקי רבי אליעזר פרק מג דף לד ע"א (סביוניטה שכ"ז): "ובאו שרי גדודי אשור ואחזו אותו במינקת ראשו והורידו אותו בבלה, ונתנו אותו במחבת אש".
עין רואה כי לא נזכר "שהורידוהו לבור שאין בו מים כי אם שמן כדי לטגנו", אלא בפשיטות נראה כי נתנוהו בכלי נחשת אשר הובערה תחתיו אש. ואף מים לא היו ב"מולא" או "מולין" וגם לא נזכר במקורות הנזכרים שהורידוהו למנשה לבור שאין בו מים, אלא למולא של נחשת שלפום ריהטא היתה ריקה.
שמא יש התייחסות לזה (אולי מ"מ נוספים?) בחזה ציון מהדורת תשס"ג עמ' צד, ואינו תחת ידי כעת. אודה למי שיוכל להעלות לפה.