הודעהעל ידי אריה הכהן » ד' יולי 12, 2017 9:14 am
בסוף הפרשה - בפרשת קרבנות המועדים מצינו דבר קצת תמוה והוא: בחג הפסח מוזכר שמו של החג, ואף מצות אכילת המצות בחג נאמר שם. ולגבי ר"ה נאמר 'יום תרועה' דהיינו מצות תקיעת שופר. ולגבי יום כיפור אמנם לא מוזכר להדיא שם היום, אך כתוב מצות עינוי נפש. וכך הוא לגבי חג השבועות נאמר מצות הביכורים. דהיינו בכל חג הכתוב הזכיר או שמו או חלק ממצותו של החג, או מצותו בלבד. ואילו גבי חג הסוכות לא כתוב לא שם החג ולא מצות החג דהיינו לשבת בסוכה ומצות ארבעת המינים? וצ"ע.