בשלמא למ"ד צלפחד מקושש היה - מבואר
אלא למ"ד מן המעפילים היה - הרי היו שם קבוצת אנשים?
חיימקה כתב:שלחו לי באישי:
קרא שוב את דברי הרש"י - לא בחטא מתלוננים ולא בעדת קרח שהצו על הקב"ה אלא בחטאו לבדו מת ולא החטיא את אחרים עמו.
חיימקה כתב:בשלמא למ"ד צלפחד מקושש היה - מבואר
אלא למ"ד מן המעפילים היה - הרי היו שם קבוצת אנשים?
פרי יהושע כתב:חיימקה כתב:בשלמא למ"ד צלפחד מקושש היה - מבואר
אלא למ"ד מן המעפילים היה - הרי היו שם קבוצת אנשים?
מעיקרא איני מבין מאי קשיא ליה, ואם היו אחרים עמו זה אומר שהוא החטיאם?.
חיימקה כתב:פרי יהושע כתב:חיימקה כתב:בשלמא למ"ד צלפחד מקושש היה - מבואר
אלא למ"ד מן המעפילים היה - הרי היו שם קבוצת אנשים?
מעיקרא איני מבין מאי קשיא ליה, ואם היו אחרים עמו זה אומר שהוא החטיאם?.
בכוונה נזהרתי בלשוני - זה לא אומר שהוא היה אחראי אבל זה גם לא אומר שלא.
עכ"פ בתשובה ששלחו לי כוונתם: שהמתלוננים [או המתאוננים תלוי בגירסא] ועדת קורח, הצו על ה' דהיינו הכעיסוהו והחטיאו אחרים, משא"כ המעפילים אדרבא כוונתם לא הייתה להכעיס את ה', אלא הם אמרו ניכנס לארץ מיד ונכפר על חטא המרגלים.
פרי יהושע כתב:בכוונה נזהרתי בלשוני - זה לא אומר שהוא היה אחראי אבל זה גם לא אומר שלא.
עכ"פ בתשובה ששלחו לי כוונתם: שהמתלוננים [או המתאוננים תלוי בגירסא] ועדת קורח, הצו על ה' דהיינו הכעיסוהו והחטיאו אחרים, משא"כ המעפילים אדרבא כוונתם לא הייתה להכעיס את ה', אלא הם אמרו ניכנס לארץ מיד ונכפר על חטא המרגלים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים