מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

כי בחטאו מת ולא החטיא אחרים עמו

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
חיימקה
הודעות: 1302
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

כי בחטאו מת ולא החטיא אחרים עמו

הודעהעל ידי חיימקה » א' יולי 16, 2017 11:14 pm

בשלמא למ"ד צלפחד מקושש היה - מבואר
אלא למ"ד מן המעפילים היה - הרי היו שם קבוצת אנשים?

חיימקה
הודעות: 1302
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: כי בחטאו מת ולא החטיא אחרים עמו

הודעהעל ידי חיימקה » ב' יולי 17, 2017 12:02 am

שלחו לי באישי:
קרא שוב את דברי הרש"י - לא בחטא מתלוננים ולא בעדת קרח שהצו על הקב"ה אלא בחטאו לבדו מת ולא החטיא את אחרים עמו.

בקרו טלה
הודעות: 3931
הצטרף: ה' יוני 26, 2014 5:23 pm

Re: כי בחטאו מת ולא החטיא אחרים עמו

הודעהעל ידי בקרו טלה » ב' יולי 17, 2017 12:13 am

חיימקה כתב:שלחו לי באישי:
קרא שוב את דברי הרש"י - לא בחטא מתלוננים ולא בעדת קרח שהצו על הקב"ה אלא בחטאו לבדו מת ולא החטיא את אחרים עמו.

אכן זה לשון רש"י (במדבר פרק כו פסוק ט) הצו - השיאו את ישראל לריב על משה לשון הפעילו.

פרי יהושע
הודעות: 3158
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am

Re: כי בחטאו מת ולא החטיא אחרים עמו

הודעהעל ידי פרי יהושע » ב' יולי 17, 2017 12:15 am

חיימקה כתב:בשלמא למ"ד צלפחד מקושש היה - מבואר
אלא למ"ד מן המעפילים היה - הרי היו שם קבוצת אנשים?

מעיקרא איני מבין מאי קשיא ליה, ואם היו אחרים עמו זה אומר שהוא החטיאם?.

חיימקה
הודעות: 1302
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: כי בחטאו מת ולא החטיא אחרים עמו

הודעהעל ידי חיימקה » ב' יולי 17, 2017 2:47 pm

פרי יהושע כתב:
חיימקה כתב:בשלמא למ"ד צלפחד מקושש היה - מבואר
אלא למ"ד מן המעפילים היה - הרי היו שם קבוצת אנשים?

מעיקרא איני מבין מאי קשיא ליה, ואם היו אחרים עמו זה אומר שהוא החטיאם?.

בכוונה נזהרתי בלשוני - זה לא אומר שהוא היה אחראי אבל זה גם לא אומר שלא.
עכ"פ בתשובה ששלחו לי כוונתם: שהמתלוננים [או המתאוננים תלוי בגירסא] ועדת קורח, הצו על ה' דהיינו הכעיסוהו והחטיאו אחרים, משא"כ המעפילים אדרבא כוונתם לא הייתה להכעיס את ה', אלא הם אמרו ניכנס לארץ מיד ונכפר על חטא המרגלים.

פרי יהושע
הודעות: 3158
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am

Re: כי בחטאו מת ולא החטיא אחרים עמו

הודעהעל ידי פרי יהושע » ב' יולי 17, 2017 2:51 pm

חיימקה כתב:
פרי יהושע כתב:
חיימקה כתב:בשלמא למ"ד צלפחד מקושש היה - מבואר
אלא למ"ד מן המעפילים היה - הרי היו שם קבוצת אנשים?

מעיקרא איני מבין מאי קשיא ליה, ואם היו אחרים עמו זה אומר שהוא החטיאם?.

בכוונה נזהרתי בלשוני - זה לא אומר שהוא היה אחראי אבל זה גם לא אומר שלא.
עכ"פ בתשובה ששלחו לי כוונתם: שהמתלוננים [או המתאוננים תלוי בגירסא] ועדת קורח, הצו על ה' דהיינו הכעיסוהו והחטיאו אחרים, משא"כ המעפילים אדרבא כוונתם לא הייתה להכעיס את ה', אלא הם אמרו ניכנס לארץ מיד ונכפר על חטא המרגלים.

התשובה מראה שהשאלה הייתה פתיחה לדרוש.

חיימקה
הודעות: 1302
הצטרף: א' ספטמבר 04, 2011 2:30 am

Re: כי בחטאו מת ולא החטיא אחרים עמו

הודעהעל ידי חיימקה » ב' יולי 17, 2017 11:48 pm

פרי יהושע כתב:בכוונה נזהרתי בלשוני - זה לא אומר שהוא היה אחראי אבל זה גם לא אומר שלא.
עכ"פ בתשובה ששלחו לי כוונתם: שהמתלוננים [או המתאוננים תלוי בגירסא] ועדת קורח, הצו על ה' דהיינו הכעיסוהו והחטיאו אחרים, משא"כ המעפילים אדרבא כוונתם לא הייתה להכעיס את ה', אלא הם אמרו ניכנס לארץ מיד ונכפר על חטא המרגלים.

התשובה מראה שהשאלה הייתה פתיחה לדרוש.[/quote]
???????????????????????????....

דרומי
הודעות: 9050
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: כי בחטאו מת ולא החטיא אחרים עמו

הודעהעל ידי דרומי » א' יוני 16, 2019 12:10 pm

בענין זה
קבצים מצורפים
עומק הפשט - שלח (חלק ח).pdf
(395.4 KiB) הורד 118 פעמים


חזור אל “מקרא ותרגום”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 41 אורחים