ולא כתיב 'נשיא', משום שלא היה נשיא שבטו אלא נבחר לחלוקת הארץ לבד, משא"כ במקום דכתיב 'נשיא' היה נשיא שבטו לגמרי לכל דבר
לייטנר כתב:העמ"ד שם:ולא כתיב 'נשיא', משום שלא היה נשיא שבטו אלא נבחר לחלוקת הארץ לבד, משא"כ במקום דכתיב 'נשיא' היה נשיא שבטו לגמרי לכל דבר
לייטנר כתב:התער של אוקהם.
תערו של אוקאם מהווה כלל מנחה והמלצה היוריסטית בעת חיפוש אחר הסבר לתופעות בתחומים שונים. על פי כלל זה, המנוסח לרוב בעזרת המשפט אין להרבות בישויות יותר מכפי הצורך, כאשר קיימים הסברים שונים לאותה תופעה יש לבחור בהסבר הפשוט ביותר, אשר מערב את המספר המועט ביותר של מושגים וחוקים (על כן, כלל זה מכונה גם "חוק החיסכון"). מטרתו של הכלל היא להדריך את המדען בנושא פיתוח היפותזות ומודלים וכן לעזור לו בבחירה בין היפותזות שונות. תערו של אוקאם אינו חוק של תורת ההיגיון ומובן מאליו שאינו ניתן להוכחה לוגית, אך יש הרואים בו כלי עזר ממדרגה ראשונה בעבודתו של המדען.
קו ירוק כתב:ראה חזקוני במדבר לד כב:
. חז"ק על סדר זה שהרי אינו לפי התולדה ולא לפי הדגלים ולא לפי הגבירות.
לייטנר כתב:התער של אוקהם.
קו ירוק כתב:ראה חזקוני במדבר לד כב:
מה שלא כתיב נשיא לבני יהודה ולשמעון ולבנימין הוא הטעם לפי שכלב נקרא כבר עבדו של הקדוש ברוך הוא בענין מרגלים ועמד בצדקו כל ימי חייו ולפיכך לא הוצרך לקרותו נשיא בבנימין נמי כתיב אלדד הוא אלדד חברו של מידד שהיה נביא וחשוב כמו נשיא. ד"א משום שעתיד לעשות מעשה פלגש בגבעה לא נקרא נשיא. ובשמעון משום שנתקבצו במעשה זמרי כמו שפרש"י בפרשת בלק וגרמו תקלה לישראל, לבני ראובן ולבני גד לא היה צריך שכבר נטלו חלקם בארץ סיחון ועוג. חז"ק על סדר זה שהרי אינו לפי התולדה ולא לפי הדגלים ולא לפי הגבירות.
כדכד כתב:קו ירוק כתב:ראה חזקוני במדבר לד כב:
. חז"ק על סדר זה שהרי אינו לפי התולדה ולא לפי הדגלים ולא לפי הגבירות.
הסדר הוא לכאורה לפי סדר הנחלות מדרום כלפי צפון והוא גם דומה לסדר שבו קבלו את הנחלות בימי יהושע
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים