שמעתי פירוש מענין.
עינוי מצינו מתשמיש כמו בלבן אם תענה את בנותי, וכדו', ואף כאן שרה גרמה שאברהם ימנע מלשמש עמה.
מה דעתכם?
חלמישצור כתב:לא רק הלשון מאפשרת דרש זה (כפי שציינו כאן, ויש עוד), ששרה עינתה במניעת תשמיש, אלא גם ההקשר של כל הכתוב שם העוסק בזרעו של אברהם. מתחיל ששרה לא ילדה, ולפיכך הביאה לאברהם את הגר, ואחר שילדה הגר ותקל גבירתה בעיניה. במה הקילה? בזה שהרתה מאברהם. לכן פשיטא ששרה מנעה ממנה תשמיש, שזו הייתה המתנה שקיבלה משרה וזה מה שניטל ממנה, מה גם שכבר נולד בן לאברהם ואין עוד שום צורך בקשר בין אברהם והגר. וזהו שאומר המלאך להגר, שובי אל גבירתך והתעני תחת ידיה, הרבה ארבה את זרעך, כלומר אע"פ שלא תלדי עוד הילד הנולד יפרה וירבה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 111 אורחים