קו ירוק כתב:כתי' ביעקב ולבן (ברא' לא כג): 'ויקח את אחיו עמו וירדף אחריו דרך שבעת ימים, וידבק אתו בהר הגלעד'.
ובתריה כתי': 'וישג לבן את יעקב ויעקב תקע את אהלו בהר, ולבן תקע את אחיו בהר הגלעד'.
בפשוטו משמע שאלו שני מקומות: א. ההר שבו תקע יעקב את אהלו. ב. לבן שתקע את אחיו בהר הגלעד.
אבל הרי זה לא יתכן כי לעיל מינה כתי' שלבן הדביק את יעקב בהר הגלעד. ולמה כתב הכתוב כך.
שייף נפיק כתב: ולמה בלבן לא הזכיר אהל.
חיימקה כתב:קו ירוק כתב:כתי' ביעקב ולבן (ברא' לא כג): 'ויקח את אחיו עמו וירדף אחריו דרך שבעת ימים, וידבק אתו בהר הגלעד'.
ובתריה כתי': 'וישג לבן את יעקב ויעקב תקע את אהלו בהר, ולבן תקע את אחיו בהר הגלעד'.
בפשוטו משמע שאלו שני מקומות: א. ההר שבו תקע יעקב את אהלו. ב. לבן שתקע את אחיו בהר הגלעד.
אבל הרי זה לא יתכן כי לעיל מינה כתי' שלבן הדביק את יעקב בהר הגלעד. ולמה כתב הכתוב כך.
רש"ר הירש בראשית פרק לא
(כה) הרכס כולו נקרא אחר - כך גלעד; אך בייחוד נקרא כן ההר, שעליו הוקמה המצבה. יעקב תקע את אהלו באחד ההרים שברכס, ולבן תקע את אחיו באותו הר, שנקרא בייחוד "גלעד".
קו ירוק כתב:כתי' ביעקב ולבן (ברא' לא כג): 'ויקח את אחיו עמו וירדף אחריו דרך שבעת ימים, וידבק אתו בהר הגלעד'.
ובתריה כתי': 'וישג לבן את יעקב ויעקב תקע את אהלו בהר, ולבן תקע את אחיו בהר הגלעד'.
בפשוטו משמע שאלו שני מקומות: א. ההר שבו תקע יעקב את אהלו. ב. לבן שתקע את אחיו בהר הגלעד.
אבל הרי זה לא יתכן כי לעיל מינה כתי' שלבן הדביק את יעקב בהר הגלעד.
ביקורת תהיה כתב:'גַּלְעֵד' לחוד ו'גִלְעָד' לחוד.
קו ירוק כתב:זו מניין לך?
(וראה רמב"ן ברא' לא מח).
קו ירוק כתב:הרי מן המקרא יודעים אנחנו שזה אותו חבל ארץ (הר הגלעד, מחניים, נחל יבוק. לפני כן אין הרים), ולשון נופל על לשון.
קו ירוק כתב:הרי מן המקרא יודעים אנחנו שזה אותו חבל ארץ (הר הגלעד, מחניים, נחל יבוק. לפני כן אין הרים), ולשון נופל על לשון.
(והרמב"ן) [ורש"י ומביאו הרמב"ן] שאומר ש'מצפה גלעד' הוא 'מצפה' / ה'גַלְעֵד' של לבן - ע"ש יצף ה', בהכרח מבין שהר הגלעד ע"ש גַלְעֵד, שאל"כ מניין לו שמצפה גלעד הוא 'מצפה' של לבן, שמא הוא מצפה שבגִלְעָד, ולא גַלְעֵד (שהרי כמה 'מצפה' ישנם בא"י).
קו ירוק כתב:הרי מן המקרא יודעים אנחנו שזה אותו חבל ארץ (הר הגלעד, מחניים, נחל יבוק. לפני כן אין הרים), ולשון נופל על לשון.
שייף נפיק כתב:תוספות השלם ( גליס) כ' ששניהם בהר הגלעד, אלא מפני שסופו לפרש בלבן לא חש לפרש כאן שהר הגלעד אתרוייהו קאי.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 74 אורחים