מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
אריה הכהן
הודעות: 181
הצטרף: ה' דצמבר 22, 2016 11:37 pm

היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי אריה הכהן » ב' נובמבר 27, 2017 10:26 am

הצליני נא מיד אחי מיד עשו. יש מי שאומר שהיה לו בן בשם 'אחי' שקיבל מאביו לפגוע ביעקב, מי אומר זאת?

דרומי
הודעות: 5057
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי דרומי » ב' נובמבר 27, 2017 10:43 am

יש במגלה עמוקות כמדומני (הובא בקהלת יעקב ערך 'נא') שהמלים "הצילני נא" יש בהם רמז להרבה צוררים, נבודנכצר, אחשורוש, נבוזראדן, ועוד.

ואם כן מתאים שגם המלים "מיד אחי" יהיה בהם רמז לאנשים פרטיים, אם כי אני מעולם לא שמעתי כזה דבר.

שייף נפיק
הודעות: 1958
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי שייף נפיק » ב' נובמבר 27, 2017 10:53 am

תוספות השלם (גליס) שם.

קראקובער
הודעות: 2755
הצטרף: ג' ספטמבר 06, 2016 1:06 pm

Re: היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי קראקובער » ב' נובמבר 27, 2017 10:56 am

אריה הכהן כתב:הצליני נא מיד אחי מיד עשו. יש מי שאומר שהיה לו בן בשם 'אחי' שקיבל מאביו לפגוע ביעקב, מי אומר זאת?

לפי"ז אסור לכנות יהודי "אחי" כי אסור לקרוא על שם רשע...

שייף נפיק
הודעות: 1958
הצטרף: ה' יוני 22, 2017 10:11 am

Re: היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי שייף נפיק » ב' נובמבר 27, 2017 11:15 am

קראקובער כתב:
אריה הכהן כתב:הצליני נא מיד אחי מיד עשו. יש מי שאומר שהיה לו בן בשם 'אחי' שקיבל מאביו לפגוע ביעקב, מי אומר זאת?

לפי"ז אסור לכנות יהודי "אחי" כי אסור לקרוא על שם רשע...

כינוי דוקא בקורא לו שם, וזה לא שם, כמו שתגיד שסליחה הוא כינוי.

לייטנר
הודעות: 4745
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי לייטנר » ב' נובמבר 27, 2017 1:13 pm

קראקובער כתב:
אריה הכהן כתב:הצליני נא מיד אחי מיד עשו. יש מי שאומר שהיה לו בן בשם 'אחי' שקיבל מאביו לפגוע ביעקב, מי אומר זאת?

לפי"ז אסור לכנות יהודי "אחי" כי אסור לקרוא על שם רשע...


נראה שבתקופת התנ"ך לא חששו לכך (או שלא סברו כתוס'...).

לענין
הודעות: 2108
הצטרף: ד' יולי 19, 2017 8:24 pm

Re: היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי לענין » ב' נובמבר 27, 2017 1:32 pm

אריה הכהן כתב:הצליני נא מיד אחי מיד עשו. יש מי שאומר שהיה לו בן בשם 'אחי' שקיבל מאביו לפגוע ביעקב, מי אומר זאת?


בתורה שלמה מביא מדרש, שזה היה ה'בלש' שעשו שלח אחרי יעקב לחרן.

מיכאל1
הודעות: 736
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:17 pm

Re: היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי מיכאל1 » ב' נובמבר 27, 2017 1:46 pm

כמדומני שהמקור נמצא ברוקח, גירסת הטאבלט משום מה לא עובדת עכשיו

איש גלילי
הודעות: 2405
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי איש גלילי » ב' נובמבר 27, 2017 1:57 pm

קראקובער כתב:
אריה הכהן כתב:הצליני נא מיד אחי מיד עשו. יש מי שאומר שהיה לו בן בשם 'אחי' שקיבל מאביו לפגוע ביעקב, מי אומר זאת?

לפי"ז אסור לכנות יהודי "אחי" כי אסור לקרוא על שם רשע...

אלא שלפני הווארט, היה לבנימין בן בשם "אֵחִי", וגם בגמרא (ברכות יד.) מוזכר 'אֵחִי תנא דבי ר' חייא'.

ירושלים
הודעות: 106
הצטרף: ד' אוגוסט 19, 2015 10:58 am

Re: היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי ירושלים » ב' נובמבר 27, 2017 3:15 pm

[quote="מיכאל1"]כמדומני שהמקור נמצא ברוקח

הכוונה בפירוש הרוקח על התורה (כמדומה הביאו הגריח"ס שליט"א בס' הדר יעקב)

ולכאורה מדוע לא נזכר בשמות בניו ממזריו של עשו בס"פ וישלח

לייטנר
הודעות: 4745
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: היכן המקור ש-לעשו היה בן בשם 'אחי'

הודעהעל ידי לייטנר » ב' נובמבר 27, 2017 3:20 pm

איש גלילי כתב:
קראקובער כתב:
אריה הכהן כתב:הצליני נא מיד אחי מיד עשו. יש מי שאומר שהיה לו בן בשם 'אחי' שקיבל מאביו לפגוע ביעקב, מי אומר זאת?

לפי"ז אסור לכנות יהודי "אחי" כי אסור לקרוא על שם רשע...

אלא שלפני הווארט, היה לבנימין בן בשם "אֵחִי", וגם בגמרא (ברכות יד.) מוזכר 'אֵחִי תנא דבי ר' חייא'.


כבר כתבתי כן:
לייטנר כתב:
קראקובער כתב:
אריה הכהן כתב:הצליני נא מיד אחי מיד עשו. יש מי שאומר שהיה לו בן בשם 'אחי' שקיבל מאביו לפגוע ביעקב, מי אומר זאת?

לפי"ז אסור לכנות יהודי "אחי" כי אסור לקרוא על שם רשע...


נראה שבתקופת התנ"ך לא חששו לכך (או שלא סברו כתוס'...).

בכוונה לא ציינתי את שם בנו של בנימין, כדי שלא ייווצר פלפול שישלול את הא' הצרויה. השם 'אחי' מופיע פעמיים כשם אדם בדברי הימים.



חזור אל “מקרא ותרגום”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים