כתב הרמב"ן: "בשמחתם, כי על ידי זה יגאלו ישראל" (בלידת משה)
מדוע מבאר כך, ולא פשוט ששמחו על שהוריהם נישאו שוב?
אלדר בריל כתב:כתב הרמב"ן: "בשמחתם, כי על ידי זה יגאלו ישראל" (בלידת משה)
מדוע מבאר כך, ולא פשוט ששמחו על שהוריהם נישאו שוב?
ונראה ליישב הערת המקשה, ע"פ המשך לשון הרמב"ן שם, שאהרן היה קטן מאד, וצ"ל שהקב"ה נתן שמחה בליבו, בדרך ניסית, וא"כ הכרח הוא שהשמחה היתה בעיקרה לצורך מרומם, ועיי"ש היטב לשונו ותבין שמדוייק היטב.
איש חסידות והלכה כתב:שמעתי ישוב או מהגרי"ז או מהגרשש"ק לקושיה בנוסח השבע ברכות מקדש וכו' ע"י חופה וקידושין וצ"ב והרי קידושין קודם חופה ויש מן המיישבים שהיה טעות גירסה והאמת היא חופה בקידושין והרה"י הנ"ל תירץ שיש מן המצוות עליהם צוו במרה וחידש דחופה היא מצווה ממרה והראייה לזה היא הגמ' בסנהדרין שמרים ואהרון רקדו לפני החופה וכו' נמצא מבואר הנוסח ע"י חופה אשר התחדשה בתחילה וקידושין מבואר יפה והוא נוגע לנידון האמור
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים