ז"ל הרא"ש עה"ת סוף פ' שמות
וא"ת מאי שנא מנין רד"ו לא פחות ולא יותר. ושמעתי טעם, כי בעוד שהיו אבותינו בשעבוד היו עומדין האבות ומתפללין תמיד בעד ישראל, ואמר להם הקדוש ברוך הוא כלום יש בכם שירצה לגרע מאותיות שמו וכן אגרע ממנין השעבוד העתיד לבוא על ישראל. אברהם ויעקב השיבו לאו כי כל האותיות צריכות לנו, עד שבא יצחק ואמר רבש"ע מן הדין היה שמי להיות נכתב בשי"ן, וכן הוא בדברי הימים ושבועתו לישחק, אני מוחל כבודי שיכתב בצד"י, ותגרע מן החשבון עד שיגיע לעודף שיש מהש"ין עד הצד"י וכמה הוא רד"ו והיה כן. וע"כ כתיב 'כי אתה אבינו כי אברהם לא ידענו וישראל לא יכירנו' ומלת ידענו מלשון וידע אלקים.
ולא זכיתי להבין, והרי גרע ק"ץ ונשתעבדו רד"ו, ולהנ"ל היה צ"ל שגרע רד"ו וישתעבדו רק ק"ץ.