קו ירוק כתב:א"ז מיישב, ואולי היה לי לפרט.
בכל 'אלקיך' המופיע בתנ"ך (בהקשר שכזה) משום שהייחוס הוא אל האיש שאליו מדבר: בפסוקי התורה א"צ לפנים, ובנ"ך כגון; 'רק יהיה ה' אלהיך עמך כאשר היה עם משה', 'התפלל בעד עבדיך אל ה' אלהיך ואל נמות', וביחוד כאן 'ויאמר שמואל אל שאול נסכלת לא שמרת את מצות ה' אלהיך אשר צוך'. אבל כששאול מדבר על עצמו ועל מעשהו ועל מעשי העם, שלא מתייחס לשמואל כלל מה שייך לשון 'אלקיך' דקאי אשמואל, שיאמר לה' אלוקינו. וגם בהשתחויתו שיאמר והשתחויתי לה' אלקי. או והשתחויתי לה' (שהוא אלוקי שניהם). וע"ז באו דברי.
ברור שלזה הכוונה בכנוי היחוס שבנ"ך, וע"כ אי"ז בא למעט 'ולא אלהי'. וה"נ מתפרש באותו סגנון: עליך שמואל לשמוח שהעם הקריבו לה' אלהיך, כי וודאי גם אתה חפץ בזה. וכן יש לפרש בענין ההשתחויה, שכיון שלא נענה לו שמואל מתחלה (בפסוק כה) לבא עמו להשתחוות 'לה''
(ושם לא כתוב אלהיך), הוסיף (בפסוק ל) נימוק שיש בזה קידוש ה' וע"כ עליך להסכים לכבוד 'ה' אלהיך'.
אמנם ברד"ק בפסוק טו ראיתי שכתב בדומה למה שכתבת למעלה.
ואמר אלהיך לכבוד שמואל ולהגדיל מעלתו, כי כל מה שאדם גדול ונכבד וטוב וישר ראוי לומר עליו 'אלהיו' 'אלהיך'. וכן אומר בחטא הנשיא "מכל מצוות יי' אלהיו" (וי' ד , כב). וכן היו הנביאים אומרים 'יי' אלהי'.