כתיב (בראשית כו): וכל הבארת אשר חפרו עבדי אביו בימי אברהם אביו סתמום פלשתים וימלאום עפר וגו', וישב יצחק ויחפר את בארת המים אשר חפרו בימי אברהם אביו ויסתמום פלשתים אחרי מות אברהם ויקרא להן שמות כשמת אשר קרא להן אביו.
ובהמשך הכתוב: ויחפרו עבדי יצחק בנחל וימצאו שם באר מים חיים, ויריבו רועי גרר עם רועי יצחק לאמר לנו המים גו', ויחפרו באר אחרת ויריבו גם עליה גו', ויעתק משם ויחפר באר אחרת ולא רבו עליה ויקרא שמה רחובות גו'.
לא ברור לי כ"כ פשט הסיפור. האם מדובר באותם הבארות שחפר אברהם אביו וסתמום פלשתים, ומ"ש וישב יצחק ויחפר הוא הקדמה לתיאור המפורט של החפירה (ע"י עבדי יצחק)? כך לכאורה מבאר הרמב"ן, אלא שלפירושו "הבארות אשר חפרו עבדי אביו גו' סתמום פלשתים" ו"בארות המים אשר חפרו בימי אברהם אביו ויסתמום פלשתים" הם בארות שונים, הראשונים בגרר עצמה ולא שב יצחק וחפרם כלל, והאחרונים מחוץ לגרר והם אשר חפרו עבדי יצחק. וזה לכאורה חידוש ודלא כפרש"י וההבנה הפשוטה. בשאר מפרשי התורה הקלאסיים לא הצלחתי למצוא משהו ברור.
היכן ניתן למצוא סיכום ברור של הענין?