עמוד 1 מתוך 1

בקשת ביאור בפירוש העקידת יצחק על רות

פורסם: ה' מאי 17, 2018 10:30 pm
על ידי ארזי הלבנון
בפירוש עקי"צ למגילת רות (א, כא) כתב:
... אני מליאה הלכתי, כאשר הלכתי מליאה צדק עלי שם נעמי, ואחר שריקם השיבני ה' - למה תקראנה לי נעמי? וה' ענה בי - ראשונה לשום שמי נעמי, אמנם אחר כך - שדי הרע לי - כי חצי שדי עמדי


כלומר, בניגוד לרש"י הרואה במילים 'וה' ענה בי ושדי הרע לי' כתיאור כפול של הרעה שמצאה אותה, העקי"צ מבאר ש'וה' ענה בי' הוא תיאור ימי הטובה, ורק 'ושדי הרע לי' הוא תיאור הרעה.

כיצד אתם מבינים את דבריו: "שדי הרע לי - כי חצי שדי עמדי"?

Re: בקשת ביאור בפירוש העקידת יצחק על רות

פורסם: ה' מאי 17, 2018 11:11 pm
על ידי ארזי הלבנון
האירו את עיניי בפרטי שמילים אלו לקוחות מפסוק בספר איוב.

Re: בקשת ביאור בפירוש העקידת יצחק על רות

פורסם: ה' מאי 17, 2018 11:26 pm
על ידי יבנה
הוא מלשון חיצים ולא מחצה.

Re: בקשת ביאור בפירוש העקידת יצחק על רות

פורסם: ב' יוני 06, 2022 6:20 pm
על ידי יעקל
מה שקשה לי הוא שנעמי משתמשת בשם ש-די בדווקא, וזה ממש לא נפוץ במקרא.

אני חשבתי על תירוץ קצת דחוק ע"פ חסידות שכידוע שם ש-די הוא שם שקשור לפרייה ורבייה כנאמר לאברהם וליעקב אני א-ל ש-די פרה ורבה,וכאמרם ז"ל שאמר לעולמו די שעניינו בלימה לפרייה ורבייה של העולם. (בנוסף לכך, אני חושב שבתורת הח"ן, שם ש-די - ספירת יסוד שעניינו ברית קודש), וזהו שאמר וש' המר/הרע לי, כי מתו בניה - פירותיה.

ואפשר להגיד שוה' ענה בי קאי אמיתת אלימלך ועל מצבה הכלכלי.