הגהמ כתב:כד ריהטא ומבלי לבדוק במקורות: לשון רש"י כאן רומז ללשונו בפר' פקודי אצל מראות הצובאות: "ומתוך כך מביאות לבעליהן לידי תאוה ונזקקות להם ומתעברות ויולדות שם שנאמר תחת התפוח עוררתיך" (וגם שם הזכיר בהמשך ענין לקיחת מים ממי הכיור להשקאת הסוטה). ונראה ד'תחת תפוח' דקאמר הכא היינו ע"ג המיטה (ואולי התפוח היינו כילה העשויה ע"ג המטה לצניעות), והשוה נמי לשונו בפירושו לשה"ש עה"פ תחת התפוח עוררתיך: "הוא לשון חבת אשת נעורים המעוררת את דודה בלילות בתנומות עלי משכב מחבקתו ומנשקתו".
דרש רב עוירא: בשכר נשים צדקניות שהיו באותו הדור - נגאלו ישראל ממצרים, בשעה שהולכות לשאוב מים, הקדוש ברוך הוא מזמן להם דגים קטנים בכדיהן ושואבות מחצה מים ומחצה דגים, ובאות ושופתות שתי קדירות אחת של חמין ואחת של דגים, ומוליכות אצל בעליהן לשדה, ומרחיצות אותן וסכות אותן ומאכילות אותן ומשקות אותן ונזקקות להן בין שפתים, שנאמר: אם תשכבון בין שפתים וגו', בשכר תשכבון בין שפתים זכו ישראל לביזת מצרים, שנאמר: כנפי יונה נחפה בכסף ואברותיה בירקרק חרוץ, וכיון שמתעברות באות לבתיהם; וכיון שמגיע זמן מולדיהן, הולכות ויולדות בשדה תחת התפוח
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 49 אורחים