מה שנכון נכון כתב:תשובה מהרב'ה: הם הסתדרו כמו שהסתדרו הולכי מדבריות בכל הדורות. לקחו אתם קצת מזון שקנו מתגרי עכו"ם, ובשר מיובש מצאן ובקר שהיה להם, ונודות מלאים במים, ואם נגמר להם בדרך מלאום שנית מהמעיינות הקטנים שפגשו בנאות המדבר ומהבארות בא"י, וכן קנו מזון מהעכו"ם שפגשו בדרך. ביחס לנחשים - הם פשוט נזהרו מהם. הנס היה שבמשך ארבעים שנה לא נזוקו מליוני אנשים, אך קבוצה קטנה של י"ב אנשים ובפרק זמן קצר יכולה להסתדר בקלות. ובפרט שמשמע שעיקר ההליכה בארבעים יום היתה בא"י ולא במדבר. (אולי הרב'ה אמר משהו גם על שלוחי מצוה וכו').
שמש כתב:הוא שאל על המעפילים, לא על המרגלים.
מה שנכון נכון כתב:שמש כתב:הוא שאל על המעפילים, לא על המרגלים.
והרבה מהדברים נכונים גם כלפיהם.
שייף נפיק כתב:מה שנכון נכון כתב:שמש כתב:הוא שאל על המעפילים, לא על המרגלים.
והרבה מהדברים נכונים גם כלפיהם.
לא נכון.
שלוחי מצווה הם ודאי לא, הם היו הרבה אנשים, ולא היה להם סייעתא דשמיא כמו למרגלים..
שייף נפיק כתב:כי הם פגשו את הכנעני והעמלקי במקום מושבם.
וראה בתנחומא שלח ט' ''ומה ראה (עמלק) לישב על הספר על דרך כניסתן של ישראל לארץ, אלא כך ציוהו עשיו זקינו לקדמן בדרך ועקר ממקומו וישב לו בדרך, שנא' וירד העמלקי והכנעני היושב בהר ההוא''
מבואר שהיו בארץ בגבול הארץ, ומשמע ששם היכום!
קו ירוק כתב:פסוקי התורה בפרשת שלח ובפרשת דברים ובעו"ד.
שייף נפיק כתב:המעפילים באו עד סמוך לאר"י, האם הם לא עברו 'במדבר הגדול והנורא' נחש שרף ועקרב וצמאון אשר אין מים'? מסתמא ענני כבוד ומן ובארה של מרים לא באו איתם, ואיך באו בשלום עד גבול ארץ ישראל?
יקים כתב:התכוונתי על מקורות קדומים וברורים היכן (כיום) הר האמורי, קדש ברנע וכו', מלבד השערות מחקריות.
ודרך אגב, בפ' שלח מוזכר שהם עלו אל ראש ההר ורק אחרי זה דיבר אליהם משה, מה הכוונה? (מדוע לא עצר אותם לפני כן? והאם ההר כ''כ נמוך שניתן לצעוק לשם מהמחנה? הרי הם משה נשאר במחנה כמ''ש 'וארון ברית ת ה' ומשה לא משו מקרב המחנה)
קו ירוק כתב:יקים כתב:התכוונתי על מקורות קדומים וברורים היכן (כיום) הר האמורי, קדש ברנע וכו', מלבד השערות מחקריות.
ודרך אגב, בפ' שלח מוזכר שהם עלו אל ראש ההר ורק אחרי זה דיבר אליהם משה, מה הכוונה? (מדוע לא עצר אותם לפני כן? והאם ההר כ''כ נמוך שניתן לצעוק לשם מהמחנה? הרי הם משה נשאר במחנה כמ''ש 'וארון ברית ת ה' ומשה לא משו מקרב המחנה)
הר האמורי הכוונה לא"י עצמה: 'באתם עד הר האמרי אשר ה' אלוקינו נותן לנו'.
כי עיקר א"י מתחלקת לשלושה חלקים באורכה" 1. שדרת הארץ היא הררית, מנגב א"י עד ראש הכרמל. 2. חוף הים ושפלת דרום. 3. הערבה (בקעת הירדן).
וזהו הפסוק בפר' דברים ובואו הר האמורי גו' ומפרט הכתוב: בערבה בהר ובשפלה ובנגב ובחוף הים ארץ הכנעני.
קדש ברנע אבד זכרה. ויתכן מאוד שזה מקום נושא שם, ולאו דוקא עיר. וכמובן ההשערה היכן היא, נוגעת ביסודה בשאלה מהו גבול דרום א"י, ולא בזה עוסק האשכול.
מאי דכתי' 'ויעלו אל ראש ההר לאמר הננו ועלינו' גו' ויאמר להם משה גו' והיא לא תצלח, אין הכוונה שכבר עלו, אלא שנכונים ומזומנים לעלות כדכתי' 'הננו'. ואח"כ שוב חוזר הכתוב ואומר 'ויעפילו לעלות אל ראש ההר, וארון ברית ה' ומשה לא משו מקרב המחנה'.
קו ירוק כתב:הר האמורי הכוונה לא"י עצמה: 'באתם עד הר האמרי אשר ה' אלוקינו נותן לנו'.
כי עיקר א"י מתחלקת לשלושה חלקים באורכה" 1. שדרת הארץ היא הררית, מנגב א"י עד ראש הכרמל. 2. חוף הים ושפלת דרום. 3. הערבה (בקעת הירדן).
וזהו הפסוק בפר' דברים ובואו הר האמורי גו' ומפרט הכתוב: בערבה בהר ובשפלה ובנגב ובחוף הים ארץ הכנעני.
קו ירוק כתב:'ויעלו אל ראש ההר' במעפילים הכוונה להר שחוגר את א"י https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=55&t=31937&start=80#p370623
ולגבי הר האמורי: משה אמר למרגלים 'עלו זה בנגב ועליתם את ההר'. שני עליות מוזכרות כאן; עליה אחת העליה בנגב. ואחת העליה בהר. כאן הכוונה הפוכה: 'עלו זה בנגב' היא העליה מהמישור שלרגלי ההר מתחת קדש ברנע, אל ראש ההר החוגר את א"י, שהוא תחילת קצה הנגב. ו'ועליתם את ההר' הכוונה להר האמורי.
קו ירוק כתב:עם ישראל כולו הלך מכ' אייר במשך י"א יום (הדרך לבדה למעט החניות והעיכובים)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 58 אורחים