שאלני ילד חכם ב"ה
למ"ד קרח לא מן השרופים ולא מן הבלועים, אם כן איפוא ניכר היה צדקת אהרן ואי-צדקות של קרח?
כי בכתוב מפורש שמשרע"ה נתן שני סימנים, האחד ע"י הקטורת כמ"ש בוקר ויודע ה' את אשר לו קחו לכם מחתות קורח וכל עדתו וגו', את אשר יבחר בו ה' הוא הקדוש, ואת הקדוש והקריב אליו
הסימן השני שנאמר אחר כך, אם בריאה יברא ה' וגו'
והנה אה"נ הסימן השני נתברר בעליל שפתחה האדמה את פיה וכו', אבל איך נתקיים הסימן הראשון? אם קורח לא היה לא מן השרופים ולא מן הבלועים, נמצא שאחר מעשה הקטורת בין הוא ובין אהרן שניהם נשארו בחיים, ואיך נודע שקרח לא היה צודק?
אני אמרתי לו תירוץ כלאחר יד, שהסימן היה ע"י מחתת קרח שנבלעה באדמה יחד עם כל רכושו, משא"כ אהרן נשאר במחתתו, אך לא ראיתי מי שיעורר ע"ז