למה לא מצינו כלל שהמלכים הצדיקים ידאגו שעל כסאם אחריהם ישב צדיק [חוץ מדוד ושלמה].
כמובן שבמציאות הדברים לא פשוטים כמו התיאור הפשוט בפסוק שאחריו מלך וכו' אבל בכל זאת מפריע לי שלא מצינו כלל נושא כזה.
שומע ומשמיע כתב:למה לא מצינו כלל שהמלכים הצדיקים ידאגו שעל כסאם אחריהם ישב צדיק [חוץ מדוד ושלמה].
כמובן שבמציאות הדברים לא פשוטים כמו התיאור הפשוט בפסוק שאחריו מלך וכו' אבל בכל זאת מפריע לי שלא מצינו כלל נושא כזה.
בן מיכאל כתב:שומע ומשמיע כתב:למה לא מצינו כלל שהמלכים הצדיקים ידאגו שעל כסאם אחריהם ישב צדיק [חוץ מדוד ושלמה].
כמובן שבמציאות הדברים לא פשוטים כמו התיאור הפשוט בפסוק שאחריו מלך וכו' אבל בכל זאת מפריע לי שלא מצינו כלל נושא כזה.
יהושפט הפקיע הרבה מהערים מבנו יהורם, מחמת שהכיר ב'צדקו'.
בדהי"ב כא ג כתב:וַיִּתֵּ֣ן לָהֶ֣ם | אֲ֠בִיהֶם מַתָּנ֨וֹת רַבּ֜וֹת לְכֶ֤סֶף וּלְזָהָב֙ וּלְמִגְדָּנ֔וֹת עִם-עָרֵ֥י מְצֻר֖וֹת בִּֽיהוּדָ֑ה וְאֶת-הַמַּמְלָכָ֛ה נָתַ֥ן לִֽיהוֹרָ֖ם כִּי-ה֥וּא הַבְּכֽוֹר:
דרומי כתב:לחזקיהו לא היתה ברירה אחרת כפי הנראה.
איש גלילי כתב:בן מיכאל כתב:שומע ומשמיע כתב:למה לא מצינו כלל שהמלכים הצדיקים ידאגו שעל כסאם אחריהם ישב צדיק [חוץ מדוד ושלמה].
כמובן שבמציאות הדברים לא פשוטים כמו התיאור הפשוט בפסוק שאחריו מלך וכו' אבל בכל זאת מפריע לי שלא מצינו כלל נושא כזה.
יהושפט הפקיע הרבה מהערים מבנו יהורם, מחמת שהכיר ב'צדקו'.
משם ראיה?! הלא משם בדיוק קושיית הרב שומע ומשמיע!בדהי"ב כא ג כתב:וַיִּתֵּ֣ן לָהֶ֣ם | אֲ֠בִיהֶם מַתָּנ֨וֹת רַבּ֜וֹת לְכֶ֤סֶף וּלְזָהָב֙ וּלְמִגְדָּנ֔וֹת עִם-עָרֵ֥י מְצֻר֖וֹת בִּֽיהוּדָ֑ה וְאֶת-הַמַּמְלָכָ֛ה נָתַ֥ן לִֽיהוֹרָ֖ם כִּי-ה֥וּא הַבְּכֽוֹר:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 78 אורחים