עמוד 1 מתוך 1

לא יהיה קדש - פשט חדש ע"פ תוס' גיטין מ"א

פורסם: ב' אוגוסט 27, 2018 9:36 pm
על ידי יושב סתר
בחומש הסביר רש"י בפירוש השני וכן התרגום שהוא איסור לישראלי לבוא על שפחה. אולם בתוס' גיטין מ"א ע"א ד"ה לישא שפחה מקשה תוס' על מה דאמרי' שחציו עבר וחציו ב"ח כופין את רבו וכותב לו גט שחרור - וא"ת וליתי עשה דפרו ורבו ולידחי לאו דלא יהיה קדש.
ולכא' מוכח שלמד בפסוק שאסור לעבד לבוא על בת ישראל. [ואין לומר שהקשה על חציה שפחה וחציה ב"ח כי אשה אינה מצווה על פ"ו]
לע"ע לא ראיתי אף אחד שעמד בזה, אשמח לשמוע.

Re: לא יהיה קדש - פשט חדש ע"פ תוס' גיטין מ"א

פורסם: ב' אוגוסט 27, 2018 9:40 pm
על ידי אראל
יושב סתר כתב:בחומש הסביר רש"י בפירוש השני וכן התרגום שהוא איסור לישראלי לבוא על שפחה. אולם בתוס' גיטין מ"א ע"א ד"ה לישא שפחה מקשה תוס' על מה דאמרי' שחציו עבר וחציו ב"ח כופין את רבו וכותב לו גט שחרור - וא"ת וליתי עשה דפרו ורבו ולידחי לאו דלא יהיה קדש.
ולכא' מוכח שלמד בפסוק שאסור לעבד לבוא על בת ישראל. [ואין לומר שהקשה על חציה שפחה וחציה ב"ח כי אשה אינה מצווה על פ"ו]
לע"ע לא ראיתי אף אחד שעמד בזה, אשמח לשמוע.

כונת התוספות על לאו דלא תהיה קדשה [דקאי על עבד שלא ישא בת ישראל], ועיי"ש במהר"ם לובלין

Re: לא יהיה קדש - פשט חדש ע"פ תוס' גיטין מ"א

פורסם: ג' אוגוסט 28, 2018 9:23 pm
על ידי יושב סתר
כ"כ פשוט.... בס"ה לפתוח מהרש"א!
בושות

Re: לא יהיה קדש - פשט חדש ע"פ תוס' גיטין מ"א

פורסם: ד' אוגוסט 29, 2018 2:43 pm
על ידי מעט דבש
בהאי עניינא:
viewtopic.php?p=189158#p189158