אמר רבי חייא בא בר אבא בו ביום נטע, בו ביום שתה, בו ביום נתבזה ויתגל בתוך אהלו.
עפ"ז מתי נולד כנען (ושלשת אחיו) הרי הפסוק אומר מפורש שרק לאחר המבול ילדו בני נח.
ראיתי שהרב מוצפי שליט"א כתב, שבאמת כנען לא היה חי בשעת המעשה אלא נח קילל בנו הרביעי של חם העתיד להיוולד לו, על שמנע ממנו להביא בן רביעי לעולם.
אולם ע"פ המפרשים שכנען היה מעורב בחטא, צריך תירוץ אחר.
ע"פ הרמב"ן שכנען היה בנו הבכור של חם, אפשר לתרץ שחם שימש בתיבה ונולד כנען ביום שיצא מהתיבה (ועד יצחק נולדו בוגרים). ואף לפי הגמ' שהיה הבן הרביעי אפשר לומר שילד עוד בנים לאחר המבול כאשר עדיין היו בתיבה.