וכבר היו שקשרו בין השם 'בתואל' לבתולה.
"בתולה" - ממקום בתולים
"ואיש לא ידעה" - שלא כדרכה לפי שבנות הנכרים היו משמרות מקום בתוליהן ומפקירות עצמן ממקום אחר העיד על זו שנקיה מכל
לעומת זאת, בהתייחסו לבני האלהים ובנות האדם, כתב:
"כי טבת הנה" - אמר רבי יודן 'טבת' כתיב כשהיו מטיבין אותה מקושטת ליכנס לחופה היה גדול נכנס ובועלה תחלה
האם יש התייחסות (על בראשית רבה או על רש"י) ל'טבת' של רבקה, שלכאורה דווקא מהחיסור זה ע"פ דברי ר' יודן משמע רח"ל שרבקה לא היתה ממש בתולה?
ראה שדווקא בבראשית כו ז מוזכרת רבקה כ'טובת מראה' בצורתה המלאה.