שמואל דוד כתב:לא הבנתי מש״כ.
שייף נפיק כתב:לכאורה קשה, איך גילה יצחק לעשיו שיעקב לקח הברכות, ולא חשש מסכנה שעשיו יזיק ליעקב, ומו"ר הגר"י שוורץ שליט"א השיב, כיון שקיבל הברכות לא חשש יצחק שיוזק יעקב, ומה שהודיע לו שלקח הברכות כי צריך לדעת שנהיה לו עבד וצריך לכופף עצמו תחת יעקב.
ישראליק כתב:שייף נפיק כתב:לכאורה קשה, איך גילה יצחק לעשיו שיעקב לקח הברכות, ולא חשש מסכנה שעשיו יזיק ליעקב, ומו"ר הגר"י שוורץ שליט"א השיב, כיון שקיבל הברכות לא חשש יצחק שיוזק יעקב, ומה שהודיע לו שלקח הברכות כי צריך לדעת שנהיה לו עבד וצריך לכופף עצמו תחת יעקב.
נבצר ממנו להבין הקושיא, הרי עשיו בא עם צידו לקבל הברכות ויצחק לא יוכל לברך אותו מה יגיד לו, למה אינו מברכו?
דרומי כתב:בפשוטו של מקרא נראה שלא היתה זו החלטה מתוכננת של יצחק לספר לעשו, אלא שהוא נבהל ונרעש כשגילה שהיתה כאן תרמית ותוך כדי בהלה התברר הענין ליצחק ולעשו ביחד.
דרופתקי דאורייתא כתב:סליחה על השאלה בנוסח שכזה על האבות הק',
אבל שאלני זאת בעה"ב פשוט ולא ידעתי להשיב,
כאשר עשו מגיע ליצחק, מגלה לו יצחק כי "בא אחיך במרמה" וכו'. מדוע הוצרך יצחק לגלות שהיה זה אחיו יעקב? מדוע לא הסתפק לומר ש"בא מישהו"? האם אין בזה משום לשוה"ר או רכילות? הרי בזה גרם ליעקב נזק שעשו רדף אחריו.
ובכלל, מנין היה ליצחק שזה היה יעקב ולא מישהו אחר?
ולכאו' היה נ"ל דהוי כלשה"ר לצורך (שהרי הברכה תלויה זב"ז, שמתי שבני יעקב שולטים בני עשיו נשלטים וכן להיפך), ומ"מ צ"ע שהרי עי"ז גורם נזק ליעקב.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים