אש משמים כתב:יותר ממה שנגזר עליו לא עליהם.
משכיל אל דל כתב:אש משמים כתב:יותר ממה שנגזר עליו לא עליהם.
רמב"ן בראשית פרק טו
ודבר ברור הוא כי השלכת בניהם ליאור אינה בכלל "ועבדום וענו אותם", אבל היא עקירתם לגמרי, וכן מה שאמרו תחלה הבה נתחכמה לו פן ירבה (שמות א י), אינו בכלל עבדות וענוי, מלבד מה שהוסיפו בענוי עצמו, וימררו את חייהם בעבודה קשה וגו'. והוא מה שאמר הכתוב (דברים כו ז) וירא את עניינו ואת עמלינו ואת לחצנו:
ובכן, "יותר ממה שנגזר עליהם"
ודע והבן כי האיש שנכתב ונחתם בראש השנה להריגה לא ינקה הליסטים ההורג אותו בעבור שעשה מה שנגזר עליו, הוא רשע בעונו ימות ודמו מיד הרוצח יבוקש:
אבל כאשר תצא הגזירה על פי נביא (וכו')
במסתרים כתב:הרב אוצר, הרי לא נגזר על שום מצרי מסויים להעביד אותם?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 61 אורחים