לייטנר כתב:עיין שמואל א י יג.
לייטנר כתב:סליחה. י ג.
שברי לוחות כתב:גם על ובילדי נכרים יספיקו, פירשו על עוון נכריות
עקביה כתב:לייטנר כתב:סליחה. י ג.
סלחתי..
שם כתוב:
שמואל א פרק י פסוק ג
וְחָלַפְתָּ מִשָּׁם וָהָלְאָה וּבָאתָ עַד אֵלוֹן תָּבוֹר וּמְצָאוּךָ שָּׁם שְׁלֹשָׁה אֲנָשִׁים עֹלִים אֶל הָאֱלֹהִים בֵּית אֵל אֶחָד נֹשֵׂא שְׁלֹשָׁה גְדָיִים וְאֶחָד נֹשֵׂא שְׁלֹשֶׁת כִּכְּרוֹת לֶחֶם וְאֶחָד נֹשֵׂא נֵבֶל יָיִן:
כלומר, כוונתך לומר שהושע אינו מתכוון להר תבור, אלא לאלון תבור הנזכר בשמואל.
על כך אשאל:
א. ומה עם מצפה?
ב. האם אלון תבור הוא הר? ההיגיון אומר ששומרים על הדרך צריכים לעמוד במקום גבוה (לפי ת"י, רש"י ורד"ק המפרשים - מישור תבור, כנראה שאין זה הר).
עקביה כתב:שאלה נוספת מאותו הפרק:
הושע פרק ה
(ז) בַּה' בָּגָדוּ כִּי בָנִים זָרִים יָלָדוּ עַתָּה יֹאכְלֵם חֹדֶשׁ אֶת חֶלְקֵיהֶם:
רש"י ועוד מפרשים שזו תוכחה על שנשאו נשים נכריות, ומאד נפלאתי על כך, כי ככל הידוע לי, בכל התוכחות הרבות מאד שנכתבו בנביאים אין כלום על נשים נכריות בכל הנוגע לתקופה שקודם החורבן. החטא הזה היה מצוי בעולי בבל, ועל כך נאמרה תוכחה במלאכי פ"ב.
כמדומני שגם בחז"ל אין על עוון נשים נכריות קודם החורבן.
עקביה כתב:שאלה נוספת מאותו הפרק:
הושע פרק ה
(ז) בַּה' בָּגָדוּ כִּי בָנִים זָרִים יָלָדוּ עַתָּה יֹאכְלֵם חֹדֶשׁ אֶת חֶלְקֵיהֶם:
רש"י ועוד מפרשים שזו תוכחה על שנשאו נשים נכריות, ומאד נפלאתי על כך, כי ככל הידוע לי, בכל התוכחות הרבות מאד שנכתבו בנביאים אין כלום על נשים נכריות בכל הנוגע לתקופה שקודם החורבן. החטא הזה היה מצוי בעולי בבל, ועל כך נאמרה תוכחה במלאכי פ"ב.
כמדומני שגם בחז"ל אין על עוון נשים נכריות קודם החורבן.
לייטנר כתב:א. גם מצפה היא בחבל בנימין (נבי סמואל או תל א נאצבא).
ב. אינני יודע אם 'אלון תבור' הוא מקום גבוה, אבל הוא בוודאי פרט נוף בודד.
מקדש מלך כתב:עקביה כתב:שאלה נוספת מאותו הפרק:
הושע פרק ה
(ז) בַּה' בָּגָדוּ כִּי בָנִים זָרִים יָלָדוּ עַתָּה יֹאכְלֵם חֹדֶשׁ אֶת חֶלְקֵיהֶם:
רש"י ועוד מפרשים שזו תוכחה על שנשאו נשים נכריות, ומאד נפלאתי על כך, כי ככל הידוע לי, בכל התוכחות הרבות מאד שנכתבו בנביאים אין כלום על נשים נכריות בכל הנוגע לתקופה שקודם החורבן. החטא הזה היה מצוי בעולי בבל, ועל כך נאמרה תוכחה במלאכי פ"ב.
כמדומני שגם בחז"ל אין על עוון נשים נכריות קודם החורבן.
ביבמות דף יז. משמע שתוכחה זו נאמרה על הדור של עשרת השבטים שגלה בגלות סנחריב, שאכן התערב והתבולל בין האומות. עיין שם.
בן מיכאל כתב:עקביה כתב:שאלה נוספת מאותו הפרק:
הושע פרק ה
(ז) בַּה' בָּגָדוּ כִּי בָנִים זָרִים יָלָדוּ עַתָּה יֹאכְלֵם חֹדֶשׁ אֶת חֶלְקֵיהֶם:
רש"י ועוד מפרשים שזו תוכחה על שנשאו נשים נכריות, ומאד נפלאתי על כך, כי ככל הידוע לי, בכל התוכחות הרבות מאד שנכתבו בנביאים אין כלום על נשים נכריות בכל הנוגע לתקופה שקודם החורבן. החטא הזה היה מצוי בעולי בבל, ועל כך נאמרה תוכחה במלאכי פ"ב.
כמדומני שגם בחז"ל אין על עוון נשים נכריות קודם החורבן.
על הראשונה כבר השיבך יפה הרב לייטנר.
על כך, עיין הושע פרק א.
עקביה כתב:בן מיכאל כתב:עקביה כתב:שאלה נוספת מאותו הפרק:
הושע פרק ה
(ז) בַּה' בָּגָדוּ כִּי בָנִים זָרִים יָלָדוּ עַתָּה יֹאכְלֵם חֹדֶשׁ אֶת חֶלְקֵיהֶם:
רש"י ועוד מפרשים שזו תוכחה על שנשאו נשים נכריות, ומאד נפלאתי על כך, כי ככל הידוע לי, בכל התוכחות הרבות מאד שנכתבו בנביאים אין כלום על נשים נכריות בכל הנוגע לתקופה שקודם החורבן. החטא הזה היה מצוי בעולי בבל, ועל כך נאמרה תוכחה במלאכי פ"ב.
כמדומני שגם בחז"ל אין על עוון נשים נכריות קודם החורבן.
על הראשונה כבר השיבך יפה הרב לייטנר.
על כך, עיין הושע פרק א.
עיינתי בהושע פ"א ולא מצאתי שום דבר שקשור לשאלתי זו.
עקביה כתב:לייטנר כתב:א. גם מצפה היא בחבל בנימין (נבי סמואל או תל א נאצבא).
ב. אינני יודע אם 'אלון תבור' הוא מקום גבוה, אבל הוא בוודאי פרט נוף בודד.
ב. ומה בכך? ועוד, שעולי הרגל היו יכולים לדעת שלא להתקרב אליו.
עקביה כתב:מקדש מלך כתב:עקביה כתב:שאלה נוספת מאותו הפרק:
הושע פרק ה
(ז) בַּה' בָּגָדוּ כִּי בָנִים זָרִים יָלָדוּ עַתָּה יֹאכְלֵם חֹדֶשׁ אֶת חֶלְקֵיהֶם:
רש"י ועוד מפרשים שזו תוכחה על שנשאו נשים נכריות, ומאד נפלאתי על כך, כי ככל הידוע לי, בכל התוכחות הרבות מאד שנכתבו בנביאים אין כלום על נשים נכריות בכל הנוגע לתקופה שקודם החורבן. החטא הזה היה מצוי בעולי בבל, ועל כך נאמרה תוכחה במלאכי פ"ב.
כמדומני שגם בחז"ל אין על עוון נשים נכריות קודם החורבן.
ביבמות דף יז. משמע שתוכחה זו נאמרה על הדור של עשרת השבטים שגלה בגלות סנחריב, שאכן התערב והתבולל בין האומות. עיין שם.
שם מדובר על התקופה שלאחר שגלו.
טענת ש'תבור' היה צריך להיות הר והוספת שרש"י ודעימיה סברו 'אלון תבור' הוא מישור. על כך ציינתי שהיה פרט נוף בודד.
עקביה כתב:שאלה נוספת מאותו הפרק:
(הושע ה ז) בַּה' בָּגָדוּ כִּי בָנִים זָרִים יָלָדוּ עַתָּה יֹאכְלֵם חֹדֶשׁ אֶת חֶלְקֵיהֶם:
רש"י ועוד מפרשים שזו תוכחה על שנשאו נשים נכריות, ומאד נפלאתי על כך, כי ככל הידוע לי, בכל התוכחות הרבות מאד שנכתבו בנביאים אין כלום על נשים נכריות בכל הנוגע לתקופה שקודם החורבן. החטא הזה היה מצוי בעולי בבל, ועל כך נאמרה תוכחה במלאכי פ"ב.
כמדומני שגם בחז"ל אין על עוון נשים נכריות קודם החורבן.
קו ירוק כתב:אני מפקפק במה שכתבתי פה: viewtopic.php?f=46&t=44220&p=521563#p521427
שאלון תבור הנזכר אצל שמואל ושאול, הוא 'תבור' שציינו חז"ל על הפס' בהושע.
משום שהמדרש מסביר שצלצח בבנימין ורק אחרי כן הגיע שאול לאלון תבור (בדרכו לאבו גוש. קרית יערים).
בהכרח שגם אלון תבור בבנימין (ואולי אלון תבור זה המישור של מחנה עופר, או שבין גבעת זאב לנבי סמואיל).
גם מה שרש"י מפרש צלצח - ירושלים קשה, ולא מובן מדוע ילך שאול לירושלים כשהולך בדרכו מארץ צוף לקרית יערים.
וצ"ע בכל זה.
קו ירוק כתב:מכמה מקראות מוכח שגם בתקופת המלוכה הגבול בין הממלכות היה זהה. ואין סיבה שלא כך. וכמה מלחמות היו כשנגסו מלכי יהודה מעט באפרים, ומלכי ישראל מעט ביהודה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 146 אורחים