ובפירוש רש"י:
ויאמר ה' לה - על ידי שליח, לשם נאמר ברוח הקודש והוא אמר לה:
האם ניתן להבין את רש"י, שהוא סובר ששם בן נח התנבא כאן באופן חד פעמי? היינו, הוא מעולם לא היה נביא (ולא כדעת סדר אליהו רבה, עמ' 114) ורק כאן הוא התנבא באופן יחידאי.
ויאמר ה' לה - על ידי שליח, לשם נאמר ברוח הקודש והוא אמר לה:
חד ברנש כתב:האם ניתן להבין את רש"י, שהוא סובר ששם בן נח התנבא כאן באופן חד פעמי? היינו, הוא מעולם לא היה נביא (ולא כדעת סדר אליהו רבה, עמ' 114) ורק כאן הוא התנבא באופן יחידאי.
לענין כתב:והלא מדברי רש"י במגילה י"ד א' (שחיסר שנים ממנין הנביאים) מוכח דשם ועבר אינם בכלל הנביאים, מיהו הרמ''ע מפאנו ז''ל מנאם.
חד ברנש כתב:בראשית כה כג: "וַיֹּאמֶר יְיָ לָהּ: שְׁנֵי גוֹיִם בְּבִטְנֵךְ, וּשְׁנֵי לְאֻמִּים מִמֵּעַיִךְ יִפָּרֵדוּ, וּלְאֹם מִלְאֹם יֶאֱמָץ, וְרַב יַעֲבֹד צָעִיר".
ובפירוש רש"י:ויאמר ה' לה - על ידי שליח, לשם נאמר ברוח הקודש והוא אמר לה:
האם ניתן להבין את רש"י, שהוא סובר ששם בן נח התנבא כאן באופן חד פעמי? היינו, הוא מעולם לא היה נביא (ולא כדעת סדר אליהו רבה, עמ' 114) ורק כאן הוא התנבא באופן יחידאי.
אם שם לא היה נביא, למה הלכה אליו רבקה "לדרוש את ה'" (ופרש"י: שיגיד לה מה תהא בסופה)?
חד ברנש כתב:אחרי הכל, שרירה תמיהת הרב בן ראובן:אם שם לא היה נביא, למה הלכה אליו רבקה "לדרוש את ה'" (ופרש"י: שיגיד לה מה תהא בסופה)?
עזריאל ברגר כתב:ואאל"ט רש"י גם לא מנה את שלמה בין הנביאים!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 51 אורחים