עושה חדשות כתב:יש"כ. ומ"מ כדאי לעיין היטב בד' הרשב"א שציין רחה"ק. דבריו נוטים לדרך אחרת, ועדיו עימו.
(נראה שרחה"ק יכול להחכים אותנו עוד בסוג' זו, אם ימצא לנכון).
הענין שעבדו ע"ז בכדי לזכות בגשמים, מתבאר הרבה בד' הנצי"ב, קחנו משם. ויש כאן דברים בעקבות זה.
(כעת התעוררתי שאולי יש בזה תחילת ישוב לקו' שכתבתי כאן, כי עצירת גשמים בזמן של עבודה לבעלים תבטל כליל את הניסיון. ועצ"ע).
יעקב בורלשטיין כתב:וענין חשוב נוסף, שיש להבדיל בין הבעל לעבודה זרה הרגילה שנהגו כאן, שהבעל היה תחליף לעבודת הויה משא''כ העגלים שהיו כסמל וצלם, וכנראה גם עבודות של אלהים של עמים אחרים, לא באו אלא כשיתוף ולא במקום.
ואכן עבודת הבעל חמורה בהרבה כמבואר לגבי אחאב שהרשיע יותר מכיוון שהקים את מזבח הבעל ואת האשרה. ועדיין יש לפלפל
ועיין באריכות בנבואת הושע
מָרוֹקַאִי זן חזו''א כתב:תמהני שנעלם ממכם ירושלמי...
(שבת ריש פרק ט)
דאמר רב הונא רבי חמא בר גוריון בשם רב הבעל - ראש גוייה היה ונאפון היה.
ר_חיים_הקטן כתב:מָרוֹקַאִי זן חזו''א כתב:תמהני שנעלם ממכם ירושלמי...
(שבת ריש פרק ט)
דאמר רב הונא רבי חמא בר גוריון בשם רב הבעל - ראש גוייה היה ונאפון היה.
וי"ג וכאפון היה.
עי' רד"ק מלכים ב, יז,כח באריכות.יעקב בורלשטיין כתב:וענין חשוב נוסף, שיש להבדיל בין הבעל לעבודה זרה הרגילה שנהגו כאן, שהבעל היה תחליף לעבודת הויה משא''כ העגלים שהיו כסמל וצלם, וכנראה גם עבודות של אלהים של עמים אחרים, לא באו אלא כשיתוף ולא במקום.
עושה חדשות כתב:עי' רד"ק מלכים ב, יז,כח באריכות.יעקב בורלשטיין כתב:וענין חשוב נוסף, שיש להבדיל בין הבעל לעבודה זרה הרגילה שנהגו כאן, שהבעל היה תחליף לעבודת הויה משא''כ העגלים שהיו כסמל וצלם, וכנראה גם עבודות של אלהים של עמים אחרים, לא באו אלא כשיתוף ולא במקום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 102 אורחים