מפרשי האוצר - גירסת נסיון
חיפוש גוגל בפורום:

ותהי שרי עקרה אין לה ולד

ביאורים ועיונים, חדושים ובירורים, בתורה בנביאים בכתובים ובתרגומים, ובמפרשיהם, ראשונים ואחרונים, ויבינו במקרא.
דרומי
הודעות: 5378
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

ותהי שרי עקרה אין לה ולד

הודעהעל ידי דרומי » ב' אוקטובר 28, 2019 11:06 pm

'ותהי שרי עקרה אין לה ולד'. ודרשו חז"ל (יבמות סד) שלא זו בלבד שהיתה עקרה בפועל, אלא שלא היה לה בכלל בית ולד. ובפשטות הכוונה שבכלל לא היתה לה רחם.

ונשאלתי, הרי מפורש בכתוב (בתחילת פרשת וירא) 'חדל להיות לשרה אורח כנשים', והיינו, שבתחילה כן היה לה 'אורח כנשים' - ואם לא היתה לה רחם, מהיכן היה יוצא הדם?

ישראליק
הודעות: 652
הצטרף: ב' ספטמבר 03, 2012 8:18 pm

Re: ותהי שרי עקרה אין לה ולד

הודעהעל ידי ישראליק » ב' אוקטובר 28, 2019 11:21 pm

אולי הכוונה שאפילו הי' לה רחם, לא הי' לה היכולת להתעבר כי חדל להיות לה אורח מטעם הגיל

הפצת המעיינות
הודעות: 517
הצטרף: ב' יוני 11, 2018 11:23 pm
שם מלא: ג'ינג'י

Re: ותהי שרי עקרה אין לה ולד

הודעהעל ידי הפצת המעיינות » ב' אוקטובר 28, 2019 11:36 pm

כנראה אין לכם גישה לאוצר החכמה
אולי לפחות יש לכם בהישג יד שאלות ותשובות שבט הלוי ח"ה סי' קכב

דרומי
הודעות: 5378
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: ותהי שרי עקרה אין לה ולד

הודעהעל ידי דרומי » ב' אוקטובר 28, 2019 11:40 pm

יישר כח גדול ועצום!

לא שיערתי שהתשובה לשאלה כזאת תימצא דוקא בשו"ת שבט הלוי...

אני לתומי פתחתי 'תורה שלימה' וראיתי שאינו מקשה דבר וחשבתי שאולי הקושיא אינה מתחילה

[השואל ששאלני הקריא לי מתוך איזה עלון שבו נאמר שלשרה לא היה רחם בכלל]

לבי במערב
הודעות: 1371
הצטרף: א' מאי 14, 2017 12:58 pm

Re: ותהי שרי עקרה אין לה ולד

הודעהעל ידי לבי במערב » ב' אוקטובר 28, 2019 11:43 pm

הפצת המעיינות כתב:כנראה אין לכם גישה לאוצר החכמה
אולי לפחות יש לכם בהישג יד שאלות ותשובות שבט הלוי ח"ה סי' קכב

נמצא בה"ב.

פרי יהושע
הודעות: 2957
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am
שם מלא: משה מרדכי אייכנשטיין

Re: ותהי שרי עקרה אין לה ולד

הודעהעל ידי פרי יהושע » ה' נובמבר 07, 2019 11:04 pm

אולי י"ל עפ"י התוס' שם למ"ד שטומטומים היו, שע"כ נקרע לפני שנישא לשרה אלא שמ"מ כיון ומתחיל היה כן, נס גדול הוא יותר שיוולד לו לאחמ"כ, ואולי י"ל גם הכא שמלכתחילה הייתה כן, אבל כשנישא לה כבר לא הייתה כן, שאל"כ היו קידושיו בטעות, ועי' עוד לשון רבינו בחיי שנראה שהבין את הגמ' לא כפשוטה אלא שלא היה לה יכולת להוליד, אבל לא הייתה אילונית, (ועוד יש להוכיח כן, דא"כ לא היה לה הוד יופיה שהוא מסימני אילונית).


חזור אל “מקרא ותרגום”

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים