הרמב"ן בפרשת לך לך מבאר שחטא חטא אאע"ה בכך שירד למצרים שיש ביד האלוקים לעזרו ולהצילו, כך הוא בכל הדפוסים. ברמב"ן שבחומש עוז והדר נכתב "לעזרו ולהכשילו"
האם יש לגירסא זו מקור קדום או פליטת קולמוס?
כִּי יֶשׁ כֹּחַ בֵּאלֹהִים לַעְזוֹר וּלְהַכְשִׁיל
יהודה בן יעקב כתב:ברמב"ן מהדורת בית היין [הרב דביר] "כי יש [כח] באלהים לעזור ולהכשיל".
בהערה מצויין שזה מלשון הפסוק דה"י ב, כה, ח.
לב האבן כתב:https://mg.alhatorah.org/Dual/Ramban/Bereshit/12.1#m7e0nf
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 70 אורחים