שמואל דוד כתב:'דרך ארץ כל זמן שאמו של אדם קימת כרוך הוא אצלה, ומשמתה הוא מתנחם באשתו'.
לכאורה צ״ע, הרי כתוב ״על כן יעזב... את אמו ודבק באשתו״.
באדם רווק עסיקינן, ואשמעינן קרא שאין הוא מוצא נוחם בלבו על מות אמו עד שישא אשה.
וכן מפורש בפרקי רבי אליעזר:
שָׁלשׁ שָׁנִים עָשָׂה יִצְחָק מִתְאַבֵּל עַל אִמּוֹ, וּלְאַחַר שָׁלשׁ שָׁנִים לָקַח אֶת רִבְקָה וְשָׁכַח אֵבֶל אִמּוֹ. מִכָּאן אַתָּה לָמֵד: עַד שֶׁלֹּא לָקַח אָדָם אִשָּׁה – אַהֲבָתוֹ הוֹלֶכֶת אַחַר הוֹרָיו; לָקַח אָדָם אִשָּׁה – אַהֲבָתוֹ הוֹלֶכֶת אַחַר אִשְׁתּוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר: 'עַל־כֵּן יַעֲזָב־אִישׁ אֶת־אָבִיו וְאֶת־אִמּוֹ'. וְכִי יַעֲזֹב אִישׁ אֶת אָבִיו מִמִּצְוַת 'כַּבֵּד'?! אֶלָּא שֶׁאַהֲבַת נַפְשׁוֹ דּוֹבֶקֶת אַחֲרֵי אִשְׁתּוֹ, שֶׁנֶּאֱמַר: 'וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ'.